اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۶ - 22 July 2017
رهبر در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه تاکید کرد
مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا، دکتر رهبر سرپرست دانشگاه و دکتر نوریان دبیرکل هیات موسس دانشگاه برگزار شد.
دانش و دینداری در صدر برنامه های دانشگاه قرار دارد
به گزارش عصرپرس به نقل ازروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،فرهاد رهبر در جلسه تودیع و معارفه که با حضور علی اکبر ولایتی و محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار شد افزود: دانشجویان دانشگاه سرمایه‌های یک کشور محسوب می‌شوند و دانشجو همان طور که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند: تضمین کننده فردای هر جامعه است. 

وی همچنین از روسای سابق دانشگاه آزاد اسلامی دکتر جاسبی، دکتر دانشجو، دکتر میرزاده و دکتر نوریان که برای اعتلای نام این دانشگاه تلاش کرده اند، قدردانی و آرزوی توفیق کرد.

 رهبر با تاکید بر اینکه امروز سکانداری دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مقام معظم رهبری به دست مردی توانمند و از ذخایر انقلاب و جمهوری اسلامی سپرده شده است، گفت: دکتر ولایتی امروز ریاست هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه را برعهده دارد و امیدوارم که با کمک و یاری همگان در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم این دانشگاه را که تا به امروز به حد عالی رشد کرده، به اهداف متعالی آن برسانیم.

وی با تشکر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر اعتماد و سپردن مسئولیت سنگین سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی، ابراز امیدواری کرد در کنار اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان بتواند رسالت دانشگاه آزاد اسلامی را به سرانجام مقصود برساند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: از تمامی اساتید و اعضای هیات علمی که در پیشبرد علمی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش های جدی داشته و توانسته اند این دانشگاه را در مدت کوتاهی که نسبت به سایر دانشگاه های دولتی از قدمت کمتری برخوردار است  به این درجه از دانش و علم برسانند، تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم با کمک اعضای هیات علمی بتوانیم مسیر رشد دانشگاه را پرشتاب‌تر ادامه دهیم.

دکتر رهبر ضمن تشکر از تمامی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این کارکنان هستند که با زحمات جدی خود باعث می شوند که کار دانشگاه روان و آسان برای دانشجویان انجام شود.

وی همچنین از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که از بدو تاسیس تا به حال در این دانشگاه تحصیل کرده اند چه آنها که امروز در مقام مدیران ملی و بین المللی می درخشند و چه کسانی که در حال حاضر در حال تحصیل در این دانشگاه هستند، تشکر کرد.

دانشجویان سرمایه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی هستند

 رهبر با تاکید بر اینکه دانشجویان سرمایه اصلی دانشگاه محسوب می شوند، گفت: سرمایه گذاری اصلی دانشگاه باید بر روی همین دانشجویان صورت گیرد چرا که طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ دانشجو تضمین‌کننده فردای هر جامعه ای است.
دکتر رهبر خاطرنشان کرد: اگر برای کشور عزت، آبرو، رفاه و اقتدار جهانی می خواهیم، باید از طریق پیشرفت های علمی این مولفه ها را تضمین کنیم. این اقتدار علمی، با تلاش اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان میسر خواهد شد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه البته در این مسیر علم به تنهایی کافی نیست، گفت: علم شرط لازم و دینداری شرط کافی است از این رو باید دانش و دینداری در صدر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: باید در محیط دانشگاه از یک سو تحرک، نشاط و مدیریت علمی و از سوی دیگر تربیت اخلاقی و دینی مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رهبر گفت: بر این اساس ما باید برنامه ریزی کنیم که در یک محیط آرام، معنوی و اخلاقی که در عین حال فضای نقد و اندیشه وجود داشته باشد، دانشگاه به اهداف اصلی خود برسد.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک اساسنامه است و پسوند اسلامی این دانشگاه به این دلیل آمده که بتواند هم فضای علمی و هم فضای معنوی را گسترش دهد، گفت: امیدوارم با کمک تمام مجموعه این دانشگاه، برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این هدف بزرگ تدوین خواهد شد.


دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی بکار خواهد بست

دکتر رهبر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک جزء از کل جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، گفت: آرمان جمهوری اسلامی ایران دستیابی به تمدن نوین اسلامی است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک جزء از این کل، برای تحقق این هدف در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و شکل گیری این تمدن، تمام تلاش خود را باید به کار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه ریزی های کلان خود، اسناد بالادستی ، نقشه جامع علمی کشور و سند اسلامی شدن دانشگاه ها را در دستورکار و صدر برنامه های خود قرار خواهد داد تا در ذیل آن به سمت تدوین سیاست گذاری ها و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی پیش رود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه دارای یک پیکره بزرگ در سراسر کشور است، گفت: ما باید بتوانیم از مجموعه دانشگاه به خوبی استفاده کنیم. این دانشگاه باید یک ستاد کوچک، چابک، سیاست گذار و ناظر باشد و اختیارات به واحدهای استانی تفویض شود. البته این تفویض اختیار به این معنا نیست که دانشگاه به صورت مجمع الجزایری و ملوک الطوایفی اداره شود بلکه این دانشگاه یک پیکره واحد و یکدست است که باید با کمک تمامی اساتید، کارکنان و دانشجویان برای اعتلای این دانشگاه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.


نظم و انضباط در دانشگاه آزاد اسلامی از اصول جدی خواهد بود

دکتر رهبر با تاکید بر اینکه نظم و انضباط در دانشگاه آزاد اسلامی از اصول جدی ما خواهد بود، گفت: باید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در یک راستا و براساس یک آیین‌نامه و دستورالعمل نظم و انضباط مالی، آموزشی، پژوهشی و... را در دانشگاه حکم فرما کرده و در عین یکپارچگی، این نظم و انضباط باید در کلاس های درس، اتاق کارکنان و اتاق اساتید موج بزند.
وی در پایان با تشکر از دکتر نوریان که یک تحول را در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کرد، گفت: بدون شک از پیشنهادات ایشان برای اعتلای دانشگاه استفاده خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: