اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017
نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه موافقت کردند.
تصویب یک فوریت طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا
به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز با یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه با ۲۱۶ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

فوریت این طرح به دلیل رفتارهای دولت آمریکا که باعث شده امنیت منطقه به مخاطره بیفتد و همچنین به دلیل سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

در جریان رأی گیری برای تصویب یک فوریت طرح مذکور، نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا را در صحن علنی مجلس سر دادند.

نمایندگان مجلس قاطعانه به یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه رأی مثبت دادند.

این طرح که به امضای ۱۳۱ نفر از نمایندگان مجلس رسیده در هشت بخش تنظیم شده است.

تعیین راهبرد، حمایت آمریکا از تروریسم، نقض حقوق بشر توسط آمریکا، مجازات‌ها و اقدامات متقابل، مقابله با تحریم‌های اقتصادی آمریکا، حمایت از اتباع ایران، هماهنگی بین نیروهای دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی ایران به منظور رصد اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا از بخش‌های این طرح است.

تصویب این طرح با شعار مرگ بر آمریکا همراه بود.

لاریجانی: تصویب قاطع فوریت طرح مقابله با اقدامات آمریکا؛ بیانگر اتحاد مجلس و ملت ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی رأی بالای مجلس به فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا را بیانگر اتحاد مجلس و مردم ایران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، لاریجانی در نشست علنی امروز بعد از تصویب یک فوریت طرح یادشده گفت: رأی بالا به این طرح نشان دهنده این است که ملت ما و مجلس که در آن عقاید سیاسی مختلف است، در موضوع مبارزه با آمریکا کاملا متحد و یکصدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید این پیام را به درستی درک کنند، که کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، مقابله با ملت ایران است و مجلس شورای اسلامی با همه وجود در مقابل اقدامات آمریکا ایستادگی خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: