اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 18 July 2017
با حضور وزرای بهداشت دو کشور
در سفر وزیر بهداشت کشورمان به قرقیزستان، اسناد همکاریها در حوزه سلامت دو کشور ایران و قرقیزستان امضاء شد.
اسناد همکاریهای سلامت ایران و قرقیزستان امضاء شد
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت (وبدا) دکتر سید حسن هاشمی که به بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است با باتر علی اف وزیر بهداشت این کشورملاقات کرد و در این دیدار اسناد همکاریهای حوزه سلامت دو کشور در حوزه های دارو، درمان و آموزش امضاء شد.

براساس این تفاهم نامه و درخواست کشور قرقیزستان، ایران در زمینه انجام پیوند اعضاء و معاینات و اعمال جراحی پیشرفته چشم با این کشور همکاری خواهد کرد.

همچنین در حوزه همکاریهای دارویی مقرر شد داروهای مورد نیاز براساس لیست اقلام دارویی در اختیار این کشور قرار گیرد و وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سندیکای تولید داروهای انسانی، شرکت های تولید کننده دارو را برای حضور در قرقیزستان و صادرات دارو تشویق نمایند.

همچنین موضوع گردشکری سلامت از دیگر بندهای این اسناد همکاری بوده است که دو شرکت گردشگری سلامت به این کشور سفر کرده و مقدمات اجرایی شدن این بند از سند همکاری را اجرایی نمایند .

براساس این گزارش در یکی دیگر از پروتکل های همکاری که به امضای دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت قرقیزستان رسید در زمینه روند ثبت دارو همکاری خواهد شد و مقرر شد کمیته مشترکی مقدمات اجرایی شدن این بند را نهایی نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: