اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 17 July 2017
نماینده مردم خرم آباد با انتقاد از عملکرد مسئولان استان
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات و سیاست‌های مسئولان دولتی و استانی در زمینه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان انتقاد کرد و گفت: ایجاد ۸۰ هزار شغل در لرستان نتیجه چه اقداماتی بوده است.
کاهش بیکاری در لرستان با دستکاری آمار محقق نمی شود
سرویس اجتماعی عصرپرس: محمدرضا ملکشاهی راد در خصوص وضعیت استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصادی درهیات دولت انتخاب شد تا اقدامات موثری در این استان صورت پذیرد.

مسئولان دولتی نمی‌توانند گزارشی را درخصوص نتایج مثبت اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کنند

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم خرم آباد و چگنی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود اگر این اقدام، نتایج مثبتی داشته باشد، این برنامه را به تمام استان‌های کشور تسری دهند، بیان کرد: امیدوار بودیم تا در جریان اجرای این برنامه‌ها اقدامات خوبی در لرستان رخ دهد، اما متاسفانه یکسال با رفت و آمد وزاری متعدد و هزینه‌هایی که از جیب مردم شد، حتی یک اتفاق خاص که حاصل عملکرد استاندار لرستان و اعضای دولت در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد را مشاهده نکرده‌ایم.

وی افزود: هیچ کدام از مسئولان دولتی اعم از وزرا یا مسئولان استانی نمی‌توانند گزارشی را در خصوص اقدامات مثبت انجام شده در چهارچوب اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کنند، اما متاسفانه برای پوشش ضعف عملکرد خود اقداماتی را انجام دادند تا راه را گم کنند و بگویند نتیجه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی کاهش بیکاری در استان بوده است.

اقوام و اطرافیان مدیران در دستگاه‌ها استخدام  شدند

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار کاهش بیکاری را با تغییر ارقام محقق کردند،در حالی که مردم استان هیچ احساسی مبنی بر اینکه روند اشتغال بهبود یافته، ندارند، ادامه داد: مردمی که با نمایندگان مجلس در ارتباط هستند و تقاضای کار می‌کنند، همواره این سوال را می‌پرسند که چه کسانی در پرتو اجرای ‌برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان لرستان شاغل شده‌اند؟

ملکشاهی راد متذکر شد:کشف کرده‌ایم که تعداد قلیلی از افرادی که جذب دستگاه‌ها شده‌اند، از اقوام و اطرافیان مدیران هستند و مردم از این تبعیض ناراضی هستند.

نمایندگان استان لرستان در مجلس را برای بازدید از اقداماتی که انجام شده دعوت کنند

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه اقدام گسترده‌ای در استان لرستان رخ نداده است که به وزیرکشور و دولت اعلام شده، در سایه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رتبه استان لرستان از نظر بیکاری 15 رتبه بهبود یافته است، اظهار داشت: این گونه اقدامات ظلم به مردم استان لرستان است، امروز مردم به استاندار، فرماندار و مدیران کل دسترسی ندارند ولی نمایندگان با مردم در ارتباط هستند و مردم استان لرستان هیچ احساسی مبنی بر بهبود وضعیت اشتغال ندارند.

وی افزود: هیچ اقدام مثبتی در استان لرستان صورت نگرفته و اگر مسئولان،صداقت در گفتار دارند،یک بار نمایندگان استان در مجلس را برای بازدید از اقداماتی که انجام شده دعوت کنند یا گزارشی را از آنچه که انجام شده به مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

مسئولان دولتی لرستان را جزو 5 استان ممتاز کشور به لحاظ کاهش بیکاری می‌دانند

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نمونه فقط یک کشت و صنعتی در خرم آباد ایجاد شده و تعدادی از افراد در آنجا شاغل شده‌اند، آیا تنها با این اقدام 70 تا 80 هزار نفر به آمار شاغلین استان لرستان افزوده شده است؟ امروز مردم سوال بزرگی از دولتمردان دارند در مورد اینکه کاهش بیکاری در استان لرستان با چه اقداماتی محقق شده است؟

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت:در سفر اخیر وزیر کشور به لرستان اعلام شده، که حدود 80 هزار شغل در استان ایجاد شده و از این نظر لرستان جزء 5 استان ممتاز کشور به لحاظ کاهش بیکاری است.

ملکشاهی راد با بیان اینکه این اقدام آمارسازی و غلط است، متذکر شد: قطعا در باور هیچ کسی نمی‌گنجد و تمامی نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.

سرمایه گذاری‌ها و احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده در لرستان را معرفی کنند

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان تقاضا داریم که به دنبال خدمت‌رسانی به مردم باشند و از سیاسی کاری دست بردارند،گفت: مردم چندی پیش پای صندوق آمدند و به این امید بالاترین رای را دادند که برای آن‌ها اشتغال ایجاد شود تا وضع زندگی‌شان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود چند هزار میلیارد سرمایه گذاری قرار است در استان لرستان انجام شود، افزود: این موضوع اگر صحت دارد چند نفر از این سرمایه گذاران را معرفی کنند یا نقاطی که سرمایه گذاری انجام شده را نشان دهند یا واحدهای تولیدی تعطیل شده‌ای که احیا شده است را معرفی کنند تا مردم و نمایندگان نیز در جریان این موضوعات قرار گیرند.

چرا به اشتباه تلاش می‌شود تا استان لرستان را بدون بحران بیکاری جلوه دهند؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سوال ما این است که چرا مسئولان استان لرستان واقعیت را نمی گویند که مسئولان ارشد کشور باور کرده اند که استان لرستان از بحران بیکاری گذشته و قطعا اگر این شرایط را با آمار در ذهن مسئولان ایجاد کرده‌اند، این مسئولان دیگر توجهی به استان لرستان نمی‌کنند بلکه به سراغ استان‌هایی می‌روند که وضعیت بدتری نسبت به استان لرستان دارند، به این ترتیب لرستان از محدوده استان‌های محروم خارج و بودجه دولت برای استان لرستان کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای مردم و نمایندگان استان لرستان درمجلس این است که مسئولان دراین زمینه شفاف سازی کنند،درغیر اینصورت قطعا وزیرکار را به مجلس می‌آوریم و دراین رابطه تقاضای تحقیق و تفحص می‌دهیم تا به صداقت برسیم،زیرا می خواهیم حقایق را به مردم بگوییم.

نام:
ایمیل:
* نظر: