اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 15 July 2017
در جریان سفر اعضای کمیسیون فرهنگی به تبریز تاکید شد
اعضای کمیسیون فرهنگی پای دغدغه‌ها و مشکلات مطروحه از سوی نمایندگان سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی به ویژه موسسات قرآنی در تبریز نشستند.
لزوم عدم تبعیض در ارائه خدمات به هنرمندان تهران و شهرستانی
سرویس فرهنگی عصرپرس: نمایندگان کمیسیون فرهنگی امروز (شنبه 24 تیرماه) در سومین و آخرین روز سفر خود به شهر تبریز پای دغدغه‌ها و مشکلات مطروحه از سوی نمایندگان سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی به ویژه موسسات قرآنی نشستند. 

به گزارش خانه ملت، جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی در این دیدار با اشاره به اینکه با توجه به توانمندی‌های موجود در آذربایجان شرقی، انتظارات زیادی از این خطه می‌رود، افزود: انتظارات و نیازهای هنرمندان هم در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی به تفاوت میان خدمات ارائه شده به هنرمندان در تهران با شهرستان اشاره کرد و افزود: اگر ارائه خدمات و تسهیلات میان فعالان در پایتخت با دیگر شهرها غیرعادلانه و تبعیض آمیز باشد، مداخله کرده و تلاش می‌کنیم برای سراسر کشور اعتبارات عادلانه اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه بنا به محدودیت‌های قانونی مجلس نمی‌تواند بر بار مالی دولت در لوایح بیفزاید، افزود: باید تلاش شود تا همه نیازهای هنرمندان از مسیر دولت به دست مجلس برسد؛ ما نیز حمایت کرده و آن را قانونی خواهیم کرد تا شورای نگهبان ایراد نگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید فعالیت سمن‌ها بخش عمده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی را تشکیل دهند، ادامه داد: باید به مردم و سمن‌ها اعتماد کرد و بخش بزرگی ازفعالیت‌های فرهنگی را به مردم واگذار کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: