اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 15 July 2017
آنتونیو گوتریش، دبیر کل سازمان ملل متحداز چگونگی اجرای برجام راضی بوده و امضا کنندگان آنرا به ادامه کار شرافتمندانه برای سودمند کردن ان برای همه فرا می خواند.
رضایت دبیر کل سازمان ملل از چگونگی اجرای برجام
سرویس سیاسی عصرپرس: گوتریش در بیانیه کتبی خود به مناسبت دومین سالگرد امضای برجام این توافقنامه جامع را دستاورد بزرگی در زمینه منع گسترش هسته ای نامید و گفت مطمئن استمه برجام"بهترین روش برای تضمین ماهیت منحصرا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران و تحقق علایق ملت ایران است".

به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل سازمان ملل از ایران به خاطر اجرای تعهدات خود تحسین کرد و خاطرنشان ساخت گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای این امر را ثابت می کند.

تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه سال 2015 در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید. طبق این توافق ایران ذخایر اورانیوم با غنای متوسط خودش را به فروش رسانده و ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای کم را تا ۹۸ درصد را قطع کرده و تعداد سانتریفیوژهایش را حدود دوسوم کاهش می‌دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: