اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 15 July 2017
معاون اول قوه قضاییه
معاون اول قوه قضاییه : بر اساس تعهد بانک مرکزی، وجوه سپرده گذاران کاسپین تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می شود.
پرداخت وجوه سپرده گذاران کاسپین تا سقف 20 میلیون تومان
سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت:‌ موسسه کاسپین، مجموعه ای از چند تعاونی بود که در این موسسه تجمیع شد.

به گزارش صدا و سیما، وی گفت: کاسپین متعهد شد مطالبات مردم را به صورتی تامین و پرداخت کند که در این زمینه کوتاهی ها و قصوری از طرف برخی افراد منجر به طرح شکایات مردم شده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد:‌ هم اکنون این شکایات در دست رسیدگی است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقادات سپرده گذاران کاسپین از بانک مرکزی که به تعهدات خود مبنی بر بازگرداندن وجوه سپرده، تاکنون عمل نکرده است، آیا نماینده ناظر دستگاه قضا در آنجا حضور دارد یا خیر؟‌ گفت: سپرده گذاران در موسسه کاسپین مبالغی از یک میلیون تا میلیاردی سپرده گذاری کرده اند که قرار است مبالغ زیر یک میلیون تا سقف 20 میلیون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود.

وی تصریح کرد:‌ به عنوان نمونه فردی که یک میلیون تومان در این موسسه گذاشته تا سود بگیرد و حالا درگیر گرفتاری شده باید پولش را بگیرد چون تامین یک تا دو سه میلیون آنقدر هم دشوار نیست.

معاون اول قوه قضاییه درباره آخرین پیگیری ها در این زمینه افزود: قرار شده بانک مرکزی سپرده های تا سقف  20 میلیون تومان را بپردازد ضمن اینکه باید برای سپرده گذاری های بیش از این مبلغ تامین اعتبار شود که به تدریج به سپرده گذاران پرداخت شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: