اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 12 July 2017
در سفر معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير نيرو به استان مرکزی
با حضور معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير نيرو،خط و پست 63 کيلوولت شهر صنعتي ساوه 4 به بهره‌برداري رسيد و عملیات اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری به ساوه آغاز شد.
بهره‌برداري ازخط انتقال و پست 63 کيلوولت شهر صنعتي ساوه
به‌گزارش عصرپرس از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، صبح امروز (چهارشنبه) محسن بختيار معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير نيرو در آيين افتتاح پست و خطوط انشعابي 63.20 کيلوولت شهر صنعتي ساوه (4) با تشريح عملکرد دولت يازدهم در حوزه صنعت بيان داشت: در برنامه ششم توسعه نقش صنعت در رشد اقتصادي کشور مشخص شده و استان مرکزي به خصوص شهرستان ساوه به عنوان قطب صنعتي در توسعه پايدار کشور نقش حساس و مهمي دارد.

وي با اشاره به نقش بسيار مهم برق در ايجاد رشد اقتصادي افزود: اين پروژه زمينه تامين برق پايدار در منطقه را فراهم خواهد کرد.

بختيار ادامه داد: اين پروژه با هدف ارايه خدمت برق رساني هرچه مناسب تر به مشترکان و متقاضيان صنعتي و پاسخگويي به رشد مصرف برق با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد ريال احداث شده است.

وي در ادامه افزود: طي سال گذشته در دولت يازدهم در زمينه توسعه زير ساخت هاي برقي 2 هزار ميليارد ريال در منطقه استان مرکزي سرمايه گذاري شده که 500 ميليارد ريال آن در منطقه ساوه بوده است.

معاون برنامه ريزي و اقتصادي وزير نيرو اظهار اميدواري کرد با بهره برداري از اين پروژه شاهد توسعه روزافزون بيش از پيش صنعت در اين منطقه باشيم.

پست 263.20 کيلوولت شهر صنعتي (4) که با ظرفيت 60 مگاولت آمپر، داراي 2 فيدر 63 و 16 فيدر خروجي 20 کيلوولت و 40 کيلومتر خط 63 کيلوولت 4 مداره است در زميني به مساحت يک هکتار و با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد ريال با هدف تامين برق پايدار در منطقه شهر صنعتي ساوه احداث شده است.

آغاز عملیات اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری به ساوه

عملیات اجرای طرح آبرسانی از سد کوچری به ساوه صبح امروز با حضور "محسن بختیار" معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساوه و جمعی از مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

این پروژه شامل 130 کیلومتر خطوط انتقال، با ظرفیت انتقال 440 لیتر بر ثانیه است که مجهز به یک واحد تصفیه‌خانه بوده که قرار است با صرف یک هزار میلیارد اعتبار دولتی و یک‌هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار از طریق فاینانس به بهره‌برداری برسد.

عملیات طرح آبرسانی از سد کوچری بیش از دو سال اجرا می‌شود و حجم انتقال آب آن 440 لیتر بر ثانیه خواهد بود که از این میزان 325 لیتر بر ثانیه سهم آب شرب شهری و مابقی سهم صنعت و مصارف روستایی است.

با توجه به افزایش سالانه جمعیت این شهر و کمبود آب، تأمین این مهم از اهمیت خاصی برخوردار است و بر این اساس طرح انتقال آب از سد کوچری از سال‌ها قبل مورد توجه مسئولان این شهرستان برای جبران کمبود منابع آبی این شهرستان بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: