اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 10 July 2017
عضو کمیسیون عمران مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عقد قراردادهای بلندمدت مالی در روزهای پایانی کار شهرداری پایتخت، گفت: شورای پنجم حق لغو همه این قراردادها را دارد.
لغو پروژه‌های دقیقه نودی شهرداری تهران توسط شورای‌پنجم
سرویس اجتماعی عصرپرس: عبدالکریم حسین‌زاده در واکنش به افشاگری مدیر معزول مترو تهران درباره واگذاری تبلیغات شرکت مترو پایتخت، گفت: عمر شورای شهر چهارم و شهرداری رو به پایان بوده و ترکیب جدیدی روی کار خواهند آمد، منتهی عملکرد فعلی در بستر عمومی برای همیشه به قضاوت گذاشته می‌شود، بنابراین شهرداری در شرایط فعلی باید از انعقاد قرارداد جدید پرهیز کند، در غیر این صورت شورای پنجم شهر و شهرداری آینده باید ضمن لغو نسبت بررسی این قراردادها و پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خانه‌ملت، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که شورا نسبت به عقد قراردادهای بلند مدتی که تنها بر بار مالی شهر می‌افزاید بی‌تفاوت باشد، تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مجدد در دستور کار قرار گرفته و با این وجود قراردادها با دقت بیشتری بررسی می‌شوند، ضمن آنکه سایر پرونده‌ها هم در مجموعه شهرداری بازنگری می‌شوند.

وی افزود: به لحاظ اخلاقی و مدیریت کارآمد، عقد قراردادهای جدید نه تنها به نفع شهر و شهروندان نیست بلکه حس تعلق و دلگرمی مدیریت شهری جدید نسبت به امورات شهر را می‌گیرد. بنابراین شهرداری باید از عقد پروژه‌های جدید در روزهای پایانی کار خود خودداری کند.

حسین‌زاده تاکید کرد: در صورتی که شهرداری و شورای چهارم به عقد قراردادهای بلند مالی در وضعیت فعلی توجهی نداشته باشند مجلس از ابزار نظارتی خود برای کلید مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران استفاده خواهد کرد، این موضوعات نیز به محورهای طرح قبلی اضافه می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شورای و شهرداری جدید حق دارد تمامی پروژه‌های که به لحاظ فنی و مالی ایراد و شاکال درادف لغو کرده و خود را متعهد به اجرای آن ندانند.

براساس این گزارش، محمد سعیدی مدیر سابق مترو تهران در نامه ای خطاب به شهردار تهران درباره خبر منتشر شده واگذاری 4 ساله تبلیغات محیطی شرکت مترو تهران، گفت: این فرایند از چند ماه پیش در جریان بوده و حتی جلساتی با حضور مدیرعامل شرکت مترو نیز برگزار شده است، یکی از فرزندان اعضای شورای شهر نیز با نام مستعار در جلسات متعددی که در دفتر مدیرعامل برگزار می گردید کلیه اسناد مزایده و چگونگی برگزاری آن رامدیریت می‌کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: