اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 10 July 2017
بهره برداری از توربین گاز جدید مپنا با نام ام جی تی سی 70 میتواند در مدت زمان کوتاه به کمک شبکه تولید و توزیع برق برسد.
توربین گازی جدید مپنا مانع خاموشی برق
به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس:مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در نشست خبری خود با رسانه ها گفت: توربین جدید ساخته شده در مرز دانش و تکنولوژی جهان است و اگر نگوییم بهترین است قطعا جزو بهترین ها به حساب می آید.

 علی آبادی افزود: با این تکنولوژی در هر 50 روز میتواند راندمان تولید نیروگاه ها را حدود 20 تا 25 درصد ظرفیت تولید را افزایش داد.

وی با ذکر اینکه فناوری به سرعت در بازه زمانی کوتاه بدون سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه میتواند ظرفیت جدید را به توان تولید کشور بیافزاید، گفت: قدرت عملی تولید برق کشور میتواند 5 هزار مگاوات افزایش پیدا کند.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به کاهش مصرف انرژی با توجه به راندمان قابل توجه این توربین، افزود: با استفاده از توربین جدید در هر واحد تولید، 20 میلیون مترمکعب صرفه جویی مصرف گاز اتفاق می افتد و هر متر مکعب گاز برای صادرات حدود 20 سنت قیمت دارد که این نویز بخش صرفه جویی بزرگی است.

 علی آبادی در مورد مشخصات فنی توربین ام جی تی 70 ورژن 3 که با نام مپ تو بی شناخته میشود گفت: این توربین 185 مگاوات توان تولید دارد که نسبت به نمونه قبلی 28 مگاوات افزایش ظرفیت تولید داشته و 36 ممیز 4 راندمان تولید دارد که در سیکل ساده دو درصد و در سیکل ترکیبی 5 درصد افزایش راندمان داشته است.

 وی با اشاره به اینکه هم اکنون 170 واحد از توربین های قبلی استفاده میکنند گفت: راندمان در سیکل ترکیبی و ساده انواع نیروگاه ها به میزان قابل توجهی افزایش میابد که این کار موجب مصرف بهینه سوخت و به دنبال آن آلایندگی است.

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا با اشاره مطلوبیت این محصول در بازار جهانی و امتحان قابل قبول این توربین در واحد 6 نیروگاه پرند نصب گقت: پیش از اتمام روند تولید توانستیم این محصول را به فروش برسانیم و هم اکنون 12 توربین به عراق فروخته شده و در حال حمل به این مجموعه است.

علی آبادی با اشاره به اینکه هر 45 روز میتوان یک توربین قدیمی را به مپ تو بی تبدیل کنیم، گفت: مپنا میتواند تا پایان سال 20 تا 30 واحد کلاس (E) ای را به مپ تو بی تبدیل کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: