اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 10 July 2017
وزیر کشور با بیان اینکه اهداف و جغرافیای تروریست ها تغییر کرده است، گفت: مامتعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری مبارزه می کنیم.
متعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری مبارزه کنیم
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا رحمانی فضلی در اجلاس کارگروه عملیاتی پروژه کالکان ضمن تقدیر از تلاش نیروی انتظامی به ویژه پلیس اینترپل برای هماهنگی و برگزاری این نشست، مراتب قدردانی خود را از خانواده های شهدای تروریسم اعلام کرد.

وی افزود: ما متعهد هستیم با تروریسم در هر لباس و تفکری که آزادی ، صلح و امنیت جامعه را برهم زند ، مبارزه کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: در شرایط حاضر جرایم سازمان یافته و فراملی، تهدیدی برای جامعه جهانی و بشریت است، یکی از مهمترین جنایات و مسئله ای که جامعه بین الملل با آن رو به رو است پدیده ترور و آثار و تأثیرات آن می باشد.

رحمانی فضلی افزود: در برخی از اسناد سازمان ملل، به صراحت از مقوله تروریست به عنوان مسئله  جدی در مقابله با صلح یاد شده است، اجزا و ویژگی های تروریست که موجب شکل گیری آن می شود عبارتند از؛ خشونت آمیز بودن، هدفدار و وحشت آور بودن ، پیروی نکردن از قواعد متعارف جنگ ها ، تأکید داشتن بر رفتاری خاص در جامعه و ...

این مقام مسئول به حملات 11 سپتامبر ، حمله به مترو ترکیه ، حملات تروریستی در ایران، سوریه ، عراق و ... اشاره کرد و گفت: همه اینها نشان از تغییرات اساسی در اهداف و انگیزه ، ابزار و جغرافیای ترور دارد.

وی اضافه کرد: تروریست نوین ریشه در ایدئولوژی غیرعقلانی به ویژه تکفیری دارد . تروریست جدید در پی افزایش تعداد قربانیان است درحالی که در ترور سنتی ، تروریست ها خواهان افزایش تعداد مشاهده کنندگان بودند ، در ترور جدید تروریست ها خواهان نابودی تعداد زیادی از مردم هستند به همین دلیل خشن ترین شیوه ها را به کار می برند .

وزیر کشور با اشاره به ظهور تروریسم نوین در دنیا ، مبارزه با این پدیده را خواسته همه مردم دنیا دانست و با اعلام افزایش فعالیت های تخریبی و همچنین جذب نیرو در باندهای تروریستی عنوان کرد: تروریست ها علاوه بر ایجاد ناامنی در جامعه در قاچاق اسلحه ، مواد مخدر و ... فعالیت می کنند.

 رحمانی فضلی به فعالیت تروریست ها به ویژه در برخی کشورهای به ظاهر اسلامی اشاره و بیان کرد: ترویج افراطی گری باعث گرایش افراد به این باندها می شود ، تروریست ها خواهان نابودی طیف وسیعی از مردم هستند و در تروریسم نوین تاکتیک مهم " عملیات انتحاری" است.

وی با اشاره به اینکه تروریست ها به دنبال کشتار وسیع و بیشترند و به همین دلیل دنبال سلاح هایی هستند که آثار مخرب زیادی را در بر داشته باشد، گفت: آنها به دنبال وسایل کشتار جمعی ای هستند که در زمان اندک بیشترین  آثار تخریبی را داشته باشند، هر چند استفاده از این وسایل تخریبی به معنی استفاده نکردن از وسایل کشتار معمول نیست .

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر جرایم سازمان یافته تهدیدی برای جامعه جهانی است ، افزود: هیچ یک از ادیان الهی به ویژه اسلام آنچه که در سوریه ، عراق و ... رخ داده را تأیید نمی کند و اساس تفکر تروریست ها را به کلی تکذیب می کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه گروه های تروریستی برخلاف گذشته، امروزه دارای ساختاری بسیط و منعطف هستند و از فضای رسانه ای مجازی به خوبی بهره می برند ، عنوان کرد: این گروه ها توان مقابله با دولت ها را ندارند از این رو نماد قدرت دولت ها را هدف قرار می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تروریسم از منابع مختلفی نیاز مالی خود را تأمین می کند، عنوان کرد: متأسفانه این اقدامات مجرمانه گاهی با حضور نیروهای امنیتی ، بین المللی و در مقابل چشمان آنان روی می دهد این در حالی است که کشور ایران تا این لحظه در مبارزه با جرایم سازمان یافته پیشگام بوده به طوری که در مسیر مبارزه با قاچاق مواد بیش از 3 هزار و 800 شهید داشته ایم .

وزیر کشور عنوان کرد: مبارزه با دو معضل بین المللی تروریسم و موادمخدر نیازمند توسعه هوشمندانه ، نظام مند توأم با صداقت و معاضدت و جدیت کشورها است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی تروریسم بوده و این پدیده را در هر شکلی مخکوم می کند.

وی از آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ها و کشورهایی که خواهان مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی هستند ، خبر داد و گفت: مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته نیازمند تعامل همه کشورها است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: