اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 با اصلاحات جدید مصوب هیات وزیران منتشر شد.
کتاب مقررات صادرات و واردات سال 96 منتشر شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی علی آبادی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: این کتاب حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که به لحاظ تغییرات حاصله از جمله فناوری و تجارت هر پنج سال یکبار به روز رسانی می‌گردد.

وی افزود: آخرین نسخه به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی(سال١٣٩٠-١٣٩١) اعمال گردیده و جدیدترین نسخه نیز از اول سال ٢٠١٧ قابل اجرا است.

علی آبادی گفت: سازمان جهانی گمرک، اصلاحات سال 2017 و 2018 میلادی را به صورت همزمان اعمال و اعلام نموده است که با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه می‌گردد و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد، لزوم انجام اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.

وی گفت: این اصلاحات در آذر ماه ١٣٩٥ برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت  تصریح کرد: اصلاحات جدید مصوب 21 خردادماه سالجاری هیئت وزیران است که  تغییرات جدید شامل ایجاد یا حذف ردیف تعرفه‌ها و اصلاح شرح کالا و تغییر در مندرجات ذیل یادداشت فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ گردیده و  همچنین، سایر تغییرات مصوب هیئت محترم وزیران در سال ١٣٩٥ که در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٥ درج نشده بود در کتاب سال جاری اعمال گردیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: