اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران خبرداد
معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران ضمن تاكيد بر ارتقاء سطح معيشتي مردم، از اعطاي مشوق به صنعتگران در سراسر كشور در صورت ايجاد اشتغال تا پايان سال جاري خبرداد و گفت: ميزان واگذاري اراضي به صنعتگران نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ بيش از ۱۹۰ درصدرشد داشته است.

رشد ۱۹۰درصدي ميزان واگذاري اراضي به صنعتگران در یک سالبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس روابط عمومي سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران، علي يزداني  مديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران در سومين گردهمايي مديران عامل شركت شهركهاي صنعتي سراسر كشور با اشاره به رویکردهای پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی (درون‌زایی، برون‌گرایی،‌دانش‌بنیانی، مردمی بودن و عدالت بنیانی) گفت: در سال جاري با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و سياست هاي اقتصادي اتخاذ شده، فضاي كشور به سمتي در حركت بوده است كه حكايت از استقبال سرمايه گذاران به حضور در شهركها نواحي صنعتي دارد به طوريكه ميزان واگذاري زمين در شهركها ونواحي صنعتي در ۴ماهه سال ۹۶ به ۳۶۳ هكتار رسيده ، اين در حالي است كه اين ميزان در سال گذشته در همين بازه زماني، ۱۲۵ هكتار بوده است.

معاون وزيرصنعت،معدن وتجارت خاطر نشان كرد: با توجه به اعمال سياست هاي حمايتي مبلغ قراردادهاي واگذاري زمين نيز درمقايسه با مدت مشابه سال ۹۵ سير صعودي داشته و با رشد ۱۰۸ درصدي روبه رو بوده است.

يزداني در ادامه ارتقاء سطح معيشتي مردم وايجاد اشتغال را در گرو عزم جدي در كل كشور برشمرد و اظهارداشت: در اين راستا ايجاد بيش از ۱۳۰ هزار شغل در سال جاري در دستور كار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران رسالت این سازمان در حوزه ايجاد اشتغال را یک سياست نقطه به نقطه برشمرد و افزود: با شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری موجود در هر روستا امکان احداث ناحیه صنعتی حتی ۵هکتاری در صورت حضور سرمایه گذار وجود دارد.

يزداني هدف از ايجاد اشتغال را ايجاد رونق در فضاي كسب وكار كشور توصيف كرد و گفت: سياست ما در سازمان اين است كه براي صنعتگران در هر شهرك صنعتي در صورت ايجاد اشتغال تا پايان سال جاري مشوق هاي ويژه اي در نظر گرفته شود.

معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت در ادامه به برنامه هاي اقتصاد مقاومتي اشاره و تصريح كرد: ميزان تسهيلات پرداختي بر اساس نياز واقعي و تائيد كارگروه استاني براي بنگاه هاي كوچك تا ۱۰ ميليارد ريال، بنگاه هاي متوسط تا ۳۰ ميليارد ريال و براي نيمه تمام بالاي ۶۰% پيشرفت فيزيكي تا ۲۰ ميليارد ريال مي باشد. همچنين اجرای طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط را با هدف رفع موانع و رونق تولید در ده‌هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی و معادن به نحوی در نظر گرفته شده که میزان ایجاد اشتغال یا اشتغال مجدد و همچنین تولیدات این بنگاه­ها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

يزداني در بخش ديگري از سخنانش ضمن تاكيد بر لحاظ شاخص مهم بهره وري در ارزيابي اقدامات شركت هاي استاني از برنامه ريزي جهت تهیه نسخه ارتقای بهره وری واحدهای صنعتی مستقر در شهرک هاي صنعتي خبرداد و گفت: تهيه نسخه ارتقاء بهره وري براي هر واحد صنعتي مستقر در شهرك صنعتي يكي از رسالت هاي اصلي سازمان در سال جاري است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنين در اين گردهمايي به موضوعاتي نظير تمركز بر اشتغال روستايي، بهره گيري از انرژي هاي تجديد پذير، اعطاي مشوق به صنعتگران ، كيفي سازي زير ساخت هاي صنعتي و... اشاره كرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: