اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
معاون وزیر بهداشت خبر داد
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت تخصیص بودجه وعده داده شده از سوی دولت، 3 هزار خانه بهداشت در 100 روز نخست فعالیت دولت دوازدهم در کشور ساخته می شود.

3 ساخته هزار خانه بهداشت در 100 روز نخست دولت دوازدهمبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست معاونان بهداشت وزارت بهداشت سراسر کشور در زنجان، افزود: برای احداث این تعداد خانه بهداشت 20 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

سیاری ابراز کرد: مشکل اصلی کشور موضوع مدیریت ها است، بنابراین یکی از اولویت های وزارت بهداشت توانمندسازی مدیران و تاکید بر فرهنگ سازی مطالعاتی در مدیران و کادر نیروی انسانی در این وزارتخانه است.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: حوزه بهداشت یکی از منظم ترین حوزه ها در سطح کشور به شمار می آید، چرا که داشتن برنامه، نظم و شناخت کافی از حوزه کاری از شاخص های اساسی مدیران این حوزه است.

وی افزود: نظارت بر بهداشت اماکن عمومی وظیفه سازمانی این معاونت به شمار می رود، به همین دلیل 24 دفتر خدمات سلامت در تهران راه اندازی شده است و در سایر استان ها نیز در شرف راه اندازی هستیم.

سیاری با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت تغییرات بزرگی در سیستم سلامت کشور ایجاد کرد، گفت: این طرح از سال 92 با 6 برنامه و هشت پروژه با اولویت روستاها و حاشیه نشین های شهری در دست اجرا است.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح تا کنون 2 هزار و 800 خانه بهداشت روستایی ساخته شده و بیش از 6 هزار و 600 خانه نیز در دست احداث است.

وی با بیان اینکه مردم به خدمات نوین پزشکی احتیاج دارند، تصریح کرد: خدمات پزشکی را به کمک طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرها فعال کرده و در اختیار جامعه قرار دادیم.

سیاری اظهار کرد: 9 هزار میلیارد ریال برای خرید خدمات پزشکی در این طرح توسط بخش خصوصی طی سال 95 و بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و بهبود خدمات پزشکی هزینه شده است.

براساس این گزارش، این نشست تخصصی به مدت سه روز از صبح تا عصر با حضور متخصصان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: