اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 June 2024
مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد:
مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به رسالت این سازمان در تامین خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی، گفت: در حال حاضر نیاز شبکه درمان به خون را به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگو هستیم.
تامین تمام فرآورده های خون برای نخستین بار در کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مصطفی جمالی در نشستی خبری سازمان انتقال خون را یک سازمان مقدس مردمی عنوان کردو گفت: رسالت سازمان انتقال خون، تامین فرآورده‌های خونی سالم و کافی است. منظور از کافی بودن این است که تمام نیازهای مراکز درمانی و بیماران به خون و فرآورده‌های خونی را پاسخ دهیم.

وی، ادامه داد: منظور از تامین خون سالم نیز آن است که فرآورده‌های خونی مشکلی برای دریافت‌کننده ایجاد نکنند. در این راستا سطح خدمات باید به صورت عادلانه باشد و تعداد نیروها نیز پاسخگوی ارایه خدمات باشد.

تامین ۱۰۰ درصدی نیاز شبکه درمان به خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه نیاز شبکه درمان به خون را به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخگو هستیم، اظهار کرد: میزان ذخایر خون به متوسط به هشت روز رسیده و گاهی اوقات این میزان به ۱۵ روز می‌رسد. این در حالی است که میزان ذخیره خون حدود ۴.۵ روز بود.

جمالی با تاکید براینکه کلیه فرآورده های خونی از هر نوع بیماری  غربالگری می شوند،گفت:  خوشبختانه ذخایر استراتژیک و پاسخگویی کیسه ی خون برای حداقل شش ماه ارتقاء یافته است.


تامین تمام فرآورده های خون برای نخستین بار در کشور

وی با اشاره به شعار نیم قرن اهدای خون، اهدای زندگی در پنجاه سالگی سازمان انتقال خون، افزود: سازمان انتقال خون ایران رتبه برتر آسیا را به خود اختصاص داده و توانسته با حمایت شرکت های دانش بنیان اقدامات مهمی را انجام دهیم.
ادامه دارد...




خبرنگار: محسن ولی زاده 
نام:
ایمیل:
* نظر: