اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 08 July 2017
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه مستمری‌بگیران در 30 تیرماه خبر داد.
پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌ بگیران
سرویس اجتماعی عصرپرس: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه مستمری‌بگیران در 30 تیرماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، تقی نوربخش در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی ترتیب داده شده بود به مصوبات مجلس درباره تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: مصوب شد که هیچ تعهدی بدون درنظرگرفتن منابع اعتباری لازم برای تامین اجتماعی ایجاد نشود. همچنین پرداخت 5هزار میلیارد تومان بدهی دولت در بودجه سال 96 مصوب شد که در حال تدوین آیین نامه مربوط در سازمان برنامه هستیم تا بتدریج مطالبات دولت به ما تسویه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به تعهدات خود در این مدت به طور کامل عمل کردیم و علی رغم مضیقه‌هایی که وجود داشت مستمری بیمه شدگان را افزایش دادیم و کف حقوق به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید.

نوربخش افزود: تصویب ماده 96 که طبق قانون بر عهده دولت است و معمولا اردیبهشت و خرداد انجام می شود، اما امسال سعی کردیم در اردیبهشت لایحه را از طریق وزارت رفاه به دولت تقدیم کنیم که ابلاغ شد لذا مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین در 30 تیرماه پرداخت می شود.

نوربخش با بیان اینکه 25 تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال 1354 است گفت: امسال چهل و دومین سال تاسیس تامین اجتماعی بر اساس قانون فعلی است.

وی افزود: در هفته تامین اجتماعی امسال 58 پروژه را در 17 استان افتتاح می کنیم که شامل 5 پروژه بیمه‌ای در شهرهایی از جمله اهواز ، سمنان، کردستان و 5 مرکز درمانی جدید در اصفهان، شهرکرد، تربت حیدریه و اران و بیدگل خواهد بود. علاوه بر این پروژه ستاره خلیج فارس یک و نیم ماه پیش افتتاح شد و هتل همای مشهد که 14 سال بلااستفاده بود در همین هفته بهره برداری می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شماره اختصاصیsnn به هر فرد بیمه شده ایرانی اختصاص خواهد یافت گفت: مرکز ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی به صورت یکپارچه در همین هفته افتتاح می‌شود و استفاده از نسخه الکترونیکی درمان در استان یزد با مشارکت 90 پزشک در مراکز غیرملکی شروع می‌شود.

نوربخش ادامه داد: یک سوم خدمات درمانی تامین اجتماعی در مراکز ملکی انجام می شود. اکنون دفترچه های کاغذی در مراکز ملکی حذف شده و در حال تعمیم آن به مراکز غیرملکی هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: