اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 08 July 2017
جهانگیری در مراسم روز ملی صنعت و معدن
معاون اول رییس جمهور گفت: بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است وبا هماهنگی این بخش با دولت موانع و چالش های پیش رو برداریم .
بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصر پرس، اسحاق جهانگیری در مراسم روز صنعت و معدن در سالن اجلاس سران گفت : در جهان کنونی هر کشوری که می خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید به توسعه صنعتی و پیشرفت کشور باور داشته و برنامه ای برای توسعه داشته باشد .

وی افزود:بدون بالا رفتن ظرفیت های توسعه ای کشور هیچ مسایلی حل نخواهد شد و درقالب برنامه مدون و منظم و رشد و توسعه انسانی توجه ویژه شود .

وی در ادامه گفت:بخش صنعت ومعادن با بزرگ شدن و رشد خود به اقتصاد کشور کمک می کند و اقتصاد کشور اگر کوچک باشد آینده کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

جهانگیری در ادامه افزود: همواره این سوال مطرح بوده که چرا صنعت کشور ما نتوانسته تا کنون به یک کشور اقتصادی تبدیل شود ؟ که قطعا به ضعف ها وسیاست گذاری های ما برمیگرد و ای سیاست ها یا عالمانه نبوده و یا تغییر سياستها در کشور ما زیاد بوده است .

وی گفت: به هرمیزان اقتصاد کشور ثبات داشته باشد و از تلاطم به دور باشد و محیط اقتصادی فراهم باشد می توان اقتصاد پویایی را داشته باشیم .

وی با اشاره به نرخ سود بانکی در کشور گفت:ما در دولت یازدهم سعی کردیم نرخ سود بانکی را با روال قانونی و ساز کار اقتصادی کاهش دادیم و برنامه دولت آینده نیز توجه ویژه به ثبات اقتصادی است .

وی در ادامه گفت: با اجرای برجام  توانستیم در کشور گام های بلندی برداریم و فرصت های سرمایه گذاری ایجاد شد و موجی از سرمایه گذاری خارجی به سمت ایران آمد .

جهانگیری گفت: وظیفه تولید کننده تولید باکیفیت و قابل عرضه در بازار جهانی است .
وی با اشاره به صادرات 50 میلیارد دلاری کشور گفت: ما سالانه 50 میلیارد دلار  صادرات کالا دراین که کالا های صنعتی سهم پایینی از آن را دارا می باشد .

وی در ادامه گفت: آمدن توتال و امضا قرارداد به این معنی است که کشور های بزرگ دنیا ریسک پذیری برای سرمایه‌گذاری در ایران را دارند .
وی گفت:قرارداد توتال هنر ما باید به گونه ای باشد که از تمام ظرفیت ساخت داخلی استفاده شود .

معاون اول رییس جمهور گفت: بخش خصوصی بازوی توانمند دولت است وبا هماهنگی این بخش با دولت موانع و چالش های پیش رو برداریم .
نام:
ایمیل:
* نظر: