اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 08 July 2017
آیین شروع عملیات اجرایی قرارداد تکمیلی پروژه سد آبسرده بروجرد با حضور استاندار و مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای لرستان و نمایندگان بروجرد برگزار شد.
گام‌‌ بلند آب‌منطقه‌ای لرستان در تامین آب مورد نیاز استان
به گزارش خبرنگارعصرپرس - لرستان؛ دکتر رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان لرستان در بازدید از سد آبسرده بروجرد با بیان اینکه لرستان در عرصه‌ی سدسازی بسیار خوب عمل کرده است، گفت:با توجه به مشکلات آبی که در شهر بروجرد وجود داشت، تامین آب شرب بروجرد در سال ۸۱ در قالب پروژه آب‌رسانی به این شهر صورت گرفت، که برای اجرای این پروژه ۲۲ حلقه چاه حفر شد که از این تعداد ۸ مورد تجهیز و وارد مدار شده‌اند.

میرزایی گفت: ۴ حلقه چاه دیگر نیز تجهیز شده که هنوز به مدار وصل نشده‌اند و مابقی چاه‌های قدیمی با کاهش شدید منابع آبی و کدورت چاه‌ها و تخریب آن‌ها از مدار خارج شده‌ و عملاً این پروژه آب‌رسانی نتوانست آب مورد نیاز شهر بروجرد را تامین کند.

وی افزود:بعد از این اتفاق، شرکت آب منطقه‌ای لرستان احداث سد آبسرده را برای تامین آب شهر بروجرد در دستور کار قرار داد، که با افتتاح این سد ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آب‌رسانی شده و ۲۶ میلیون مترمکعب آب شرب بروجرد نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حجم مخرن سد ۶۱ میلیون مترمکعب است، که قرارداد اولیه و عملیات اجرایی اولیه سد آبسرده سال ۸۸ شروع شده که تاکنون ۲۹ درصد پیش‌رفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در این راستا سال گذشته پیمانکار اولیه سد را ماده ۴۸ و خلع ید کردیم و در سال‌جاری این سد برای اجرا و تکمیل به شرکت جهاد نصر واگذار شده است و مقرر شده که این سد در بازه زمانی ۳ ساله به اتمام برسد.

میرزایی افزود: این طرح برای افق 1425 طراحی شده است.

 میرزایی گفت: امیدواریم که با مساعدت مسئولین استان و ‌کشور در خصوص تامین اعتبارات لازم، هرچه زودتر بتوانیم این پروژه‌ی بزرگ را به سرانجام برسانیم.

در این جلسه، استاندار لرستان و نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع در روند ساخت این سد شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر: