اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 07 July 2017
لاريجاني مطرح كرد
رئیس مجلس شورای اسلامی مهمترین دغدغه پیش روی کشور را توانمندسازی اقتصادی کشور برشمرد.

توانمندسازی اقتصادی مهمترین دغدغه کشوربه گزارش سرويس اقتصادي عصرپرس، توانمندسازی اقتصادی مهمترین دغدغه کشور، مرکز گیلان علی لاریجانی عصر امروز در مراسم یادواره شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین افتخاری نماینده اسبق فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاید صحبت از اقتصاد و رونق کسب و کار در یادواره شهدا برای برخی تعجب برانگیز باشد خاطر نشان کرد: امروز مساله اول کشور افزایش توانمندی اقتصادی است چرا که اگر کشوری اقتصاد پویا نداشته باشد و  فقر و بیکاری از دغدغه های اصلی آن باشد نمی تواند به اهداف بلند مدت دست یابد .

 رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه حفظ ارزش ها و آرمان های والای انقلاب در گرو اقتصاد پویا و رفع مشکلات معیشتی مردم است تصریح کرد:  مقام معظم رهبری با علم به این موضوع  سال های اخیررا با عناوین اقتصادی نام گذاری می کنند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کدام از چالش های سیاسی منطقه ای به پای مشکلات اقتصادی نمی رسند افزود : در برنامه ششم توسعه زمینه های خوبی برای فعالیت های تولید ی کشور و ایجاد بسترهای اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پیش بینی شده است.

 لاریجانی افزود : دولت آینده باید در چارچوب برنامه ششم توسعه و به دور از حواشی به مشکل اقتصادی و معیشتی مردم بپردازد و ما از کابینه ای که فکر و ذکرش کار و خدمت به مردم است حمایت می کنیم .

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه فومن را شهر علمای بزرگ و دانشمندان سرآمد به ویژه شخصیت های بزرگ معاصر همچون آیت الله بهجت فومنی دانست و گفت : خداوند شهادت را به انسان های خاص و پاک هدیه می کند و خانواده های شهدا در کشورمان از عزت و جایگاه ویژه ای برخوردارند .

 وی شهید حجت الاسلام افتخاری را از روحانیان مبارز قبل و بعد از انقلاب بر شمرد و تصریح کرد : این شهید والامقام نسبت به سرنوشت ملت و انقلاب احساس مسئولیت    می کرد و در این راه تا پای جان ایستاد .

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اینکه در کشورمان خون های بسیاری چه توسط تروریست ها و چه در جبهه های نبرد به زمین ریخته شد گفت : اگر این اتفاقات برای هر کشور بزرگی رخ میداد کمر آن ها می شکست اما ملت غیور و نظام مردمی ایران توانست از این توطئه ها عبور کند و با همین خون ها روی پای خود بایستد.

لاریجانی جنگ تحمیلی را از اتفاقات بزرگ کشور برشمرد و گفت : در 8 سال جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری از جمله شوروی سابق ، کشورهای اروپایی و عربستان از صدام حمایت کردند تا جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورند اماکشور ما با تمام قدرت و مردانگی در برابر شان ایستاد .

وی به شیطنت های سعودی ها که امروز هم حرف های بی حساب می زنند اشاره و خاطر نشان کرد : خود از یکی از مقامات عالی رتبه سعودی شنیدم که می گفت : در زمان جنگ تحمیلی 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم .

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد این ملت که شاهد ترورهای فراوانی از بزرگان عرصه سیاست بوده اند همچنان پایدارند و با غیرت انقلابی برای اهداف بزرگ نظام جانشان را فرا می کنند .

لاریجانی با بیان اینکه امروز هم توطئه های منطقه و صحنه های بین المللی علیه ایران کمتر از گذشته نیست خاطر نشان کرد : دشمنان نظام و موجودات موذی که در گوشه و کنار دنیا علیه ایران در تلاشند ضعیف تر از گذشته نیستند بنابراین ملت ایران باید  همچنان در مواجه با دشمنان بیدار و با بصیرت عمل کند.

وی به اظهار نظر عده ای که می گفتند مسائل سوریه و عراق چه ربطی به ما دارد اشاره کرد و افزود : اگر ما در سوریه و عراق برای سرکوب تروریست ها اقدام نمی کردیم امروز پای شان در کشور باز می شد و امنیت کوچه ها و خیابان های ما را مانند موصل بر هم می زدند .

رئیس قوه مقننه به توطئه دشمنان در منطقه در راه اندازی دعوای شیعه و سنی هم اشاره کرد و گفت این توطئه کوچکی نیست و به نظر می رسد سلسله کارهای بین المللی علیه ایران در حال شکل گیری است.

علی لاریجانی رمز پایداری ملت ایران را همبستگی داخلی و رفع اختلافات دانست و تاکید کرد روی اختلافات بنزین ریختن و شعله ور ساختن آن هنر نیست بلکه هنر در تاکید بر نقاط مشترک و پرهیز از چند دستگی است .

وی پیروی از ولایت فقیه را رمز سربلندی کشور دانست و گفت : از اول انقلاب تاکنون این ولایت فقیه بود که با تصمیمات داهیانه کشور را به سمت آرامش ، امنیت و سربلندی پیش برده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین دقت در مسائل منطقه ای را از دیگر راه های حفظ امنیت و پایداری کشور دانست و گفت : در برخورد با مشکلات منطقه نباید بگوییم " به ما چه " چرا که مشکلات به راحتی قابل انتقال به کشور است .

رئیس قوه مقننه تاکید کرد : در برابر توطئه گرانی که گاهی صدای بلند دارند هم حکمرانان و هم ملت  باید با انقلابی گری و غیرت انقلابی برخورد کنند.

شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین افتخاری نماینده اسبق مردم فومن در مجلس شورای اسلامی بود که در جریان بازدید هوایی از مناطق زلزله زده رودباردر سال 69 در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: