اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F اندیمشک تا سال 1399 وارد مدار برق کشور می‌شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک تا سال 1399 وارد مدار می‌شودبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: افت ولتاژ برق در منطقه خوزستان و عدم اجرایی شدن ساخت این نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک توسط بخش خصوصی باعث شد تا دولت تصمیم به ساخت نیروگاه دولتی در اندیمشک بگیرد.

وی افزود: از انجا که مشکلات این منطقه نیازمند اقدام فوری بود، ضرورت داشت تا دولت نسبت به ساخت یک نیروگاه دولتی اقدام کند هرچند که به بخش خصوصی نیز اخطار لغو مجوز در صورت عدم اجرای کار را داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: این سومین پروژه تولید برق از نیروگاه‌های کلاس F است و امیدوارم با جدیت دنبال شود.

وی اضافه کرد: اقدامت اولیه، شناسایی زمین و مجوزات اولیه مورد نیاز جهت احداث نیروگاه کسب شده و قراردادی نیز به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان با مپنا جهت ساخت پروژه منعقد شده است.

طرزطلب خاطرنشان کرد: مدت انجام این پروژه ۴۴ ماه است و با مساعدت وزارت نیرو، واحدهای توربین گازی در حال ساخت است که از این میزان ۶ واحد از خارج کشور وارد و بخش‌هایی از ۴ واحد دیگر نیز در داخل در کارگاه‌های شرکت مپنا ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان سرمایه گذاری برای احداث این نیروگاه ۲۵۰ میلیون یوروو است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه تا سال 13۹۹ تکمیل در زمان مقرر کار را به اتمام برسد. فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیشمک در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه آیین اظهار داشت: پایه و بنای ساخت این نیروگاه همبستگی مسئولان برای خدمتگزاری است و پیام آن اشتغال و خودکافی و امیدواری است.

حسنوند با اشاره به تاکید بر اینکه امروز ما از مرز ما می‌توانیم عبور کرده‌ایم و به مرز "ما توانسته‌ایم" رسیده‌ایم، اظهار داشت: این پروژه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که باید از منابع مختلف تأمین شود.

 
وی افزود: اگر فاصله کلنگ زنی و به بهره برداری رسیدن پروژه زیاد باشد، در میان مردم نا امیدی پیش خواهد آمد و با توجه به نرخ بالای بیکاری در اندیشمک، مردم منتظر اجرای این پروژه هستند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: امیدواریم عملیات اجرایی نیروگاه دوم با ظرفیت ۷۲۰ مگاوات و فراهم سازی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر، بزودی آغاز شود.

حسوند افزود: مردم منتظر اتفاقات مثبت در آینده هستند و با افتتاح این پروژه‌ها اقتصاد، اشتغال، صنعت و رفاه مردم بیش از پیش متحول خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: