اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی
صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،در آیین پایانی همایش اندیشه و قلم در ستاد عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:ارتش امروز از ارزش هاي بالايي برخوردار است و نيازمند تجليل است. امروز ارتش علاوه بر وظايف خود مي تواند در مسیر فرهنگي جامعه هم ایفای نقش کند.
ارتش می تواند در مسیر فرهنگی جامعه ایفای نقش کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی همایش اندیشه و قلم در ستاد عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش با کمترین چالش های اجتماعی در جامعه مواجه است و اين جاي خوشبختي است، و اين نشان مي دهد كه اين جامعه سالم است.

وی  درادامه افزود: حوزه علميه بايد پاسخگوی جوانان باشد و فضاي مجازي مي تواند براي روحانيون فضاي خوبي باشد تا مشكلات جوانان از اين طريق حل شود زیرا اگر از اين فضا استفاده نكنيم دشمن استفاده های لازم در این زمینه را مي برد.

صالحی امیری گفت: امروز يك امام جماعت مي تواند از طريق يك پيام در فضاي مجازي پيام خود را به اطلاع همه دنيا برساند و از اين رو منبر و محراب، دانشگاه و مدارس و صاحبان قلم وظيفه سنگين تري نسبت به گذشته دارند.

 وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال ٨٥ هزار عنوان كتاب چاپ كرده است كه بخش عمده آن در بخش آموزشي است، ما نيازمند تغذيه فرهنگي و جديد براي جوانان و جامعه هستيم، صاحبان قلم بايد مورد تكريم قرار بگيرند، ما نيازمند توليد سرمايه فرهنگي هستيم.

 وزیر ارشاد در ادامه گفت: در مجموع ١٤ نهاد در کشور به صورت مستقيم در بخش كتاب خواني فعالیت دارند كه ارتش يكي از آنها است و اين حوزه ظرفيت و پذيرش اين امر را دارد، ويژگي ارتش نظم خاص آنها است و از این منظر ارتش مي تواند روح نظم پذیری را در فرهنگ جامعه بدمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: