اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
رئیس سازمان سینمایی
محمدمهدی حیدریان بر لزوم رفع بی‌مهری‌ها در برنامه‌ریزی برای رونق سینمای کودک تاکید کرد.
تجهیز سالن فیلم‌های کودک و نوجوان در اولویت قرار می‌گیرد
به گزارش عصرپرس، رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری در دیدار با اهالی رسانه در سی امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به ضرورت‌های سینمای کودک گفت: در این سینما باید بتوانیم حرفمان را با رعایت استاندارد و تجربه تبدیل محتوا به تصویر بر اساس انتظارات شکل گرفته مخاطبان در معرض رسانه‌های بین المللی بیان کنیم. با مخاطبان و هنرمندان خود صادق باشیم. آرزوهای دست نیافته‌ای نداشته باشیم.

وی درباره ویژگی‌های کودکان و نوجوانان گفت: کودک لوح پاک و نقش نگرفته‌ای دارد که نوستالژی‌های بزرگسالان را دارا نیست. بنابراین باید بیش از بزرگسالان برای آن‌ها پیام ارائه کنیم. از این رو سینمای کودک را از اصلی‌ترین فعالیت‌های سینمایی می دانیم. برنامه‌هایمان نیز در جهت اختصاص سهمی بیشتر برای آن‌ها باید باشد. برنامه‌ریزی‌های سینمای کودک باید زنجیره کاملی را پوشش دهد. ایده‌یابی، پرداخت و تبدیل آن ایده به محتوا و ساختار دراماتیک و بعد از آن چگونه ساختن و در دسترس قرار دادن در این زمینه حائز اهمیت است.

رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری همچنین خاطر نشان کرد: امیدواریم بنیاد سینمایی فارابی که وظیفه ایجاد شرایط حیات طبیعی را برعهده دارد، در آینده نزدیک در این زمینه برنامه‌های خودر ا مطرح کند و نقص‌ها و بی مهری‌ها در برنامه ریزی برای سینمای کودک برطرف شود. همچنین از رسانه‌ها انتظار داریم با نگاه پیش برنده خود این برنامه ریزی‌ها را اجرایی کرده و به ثمر برسانیم. این مقدمه برای تشریح ضرورت‌های پرداختن به سینمای کودک و نوجوان و رویکردهایی است که باید برای آینده سینمای کودک و نوجوان در نظر بگیریم.

*جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان می ماند
رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه جشنواره ها باید هزینه های خد را تامین کنند از ماندگاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در اصفهان خبر داد.

حیدریان در نشست با اهالی رسانه در اصفهان اظهار کرد: بنا نداریم هزینه ای برای برگزاری جشنواره ها داشته کنیم. بلکه جشنواره ها خود باید بتوانند هزینه هایشان را در تعامل با بنگاه های اقتصادی و شهرداری ها تامین کنند.

وی یادآور شد: شهرداری ها در همه جای دنیا در برگزاری جشنواره ها نقش جدی ایفا می کنند. من لازم می دانم از مردم شریف اصفهان و میزبانی شان تشکر کنم. این میزبانی در شوق و دغدغه آن ها نسبت به برگزار شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان پیداست.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: این جشنواره برای اصفهان است. ما باید تلاش کنیم رگ حیات آن را از تنها یک کانال و مسیر خارج کنیم. صنایع مستقر در اصفهان سرمایه گذاری خوبی در ورزش دارند و می توانند با حداقل حمایت ها ضامن ثبات برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان باشند. بی شک تاثیر فرهنگی آن در اصفهان، ایران و حتی سینمای جهان احساس خواهیم کرد.

حیدریان درباره برنامه های حمایتی از فیلم های پرمخاطب کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز عنوان کرد: در تحقق نهضت تولید محتوا بدون همکاری استان ها موفق نیستیم. بنابراین بخش عمده ای از حمایت های تولیدی ما معطوف به حمایت آن هاست. نمایش می تواند مکمل این فعالیت های تولیدی باشد. این نکات در تعامل با استان ها دیده شده است.

وی ادامه داد: برخی فیلم های پرمخاطب کودک و نوجوان از فقر تکنیکی رنج می برند. در حالی که موضوعات آن ها در بهره گیری از تکنیک بالاتر می توانست آن ها را در بازارهای بین المللی موفق کند و در حمایت ها باید به تکنیک توجه کنیم. همچنین توافقات با آموزش و پرورش می تواند به احیای دوباره زنگ سینما منجر شود.

*سینمای کودک و نوجوان در اولویت برنامه ریزی های سازمان سینمایی

حیدریان در ادامه با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان اولویت ما در دوره جدید فعالیت هایمان است توضیح داد: فرض ما دیده شدن سینمای کودک و نوجوان ایران در سینمای بین الملل است.
وی ادامه داد: در حوزه تکنولوژی تکنیک های انتقال و تبدیل محتوا را تامین و حمایت می کنیم.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: بازارهای فیلم کودک و نوجوان را در دسترس می کنیم. بخشی از این بازارها بازسازی سالن ها وایجاد آن هاست که به تمایش فیلم های کودک اشتغال خواهد داشت. در پایان به دلیل تخصصی بودن سینمای کودک در بنیاد سینمایی فارابی از کارشناسان و متخصصان حوزه های مورد نیاز دعوت می شود تا از دانش آن ها برای نیازسنجی درست کودکان بهره برداری شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: