اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
معاون شرکت فاضلاب تهران خبرداد
معاون شرکت فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر با پروژه‌هایی اجرا شده حدود 300 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه خانه جنوب تهران تولید می شود.
تولید 300میلیون مترمکعب پساب در تصفیه خانه جنوب تهران

به گزارش سرویس اقتصادی عصر پرس،  فرهاد جلالی معاون شرکت فاضلاب تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی پروژه های تونل انتقال فاضلاب و تصفیه خانه غرب تهران با اشاره به قرار گرفتن ایران در منطقه ای خشک و نیمه خشک، گفت: از آنجاکه میزان نزولات جوی در کشور ما چندان مناسب نیست، باید از آب موجود حداکثر استفاده را بکنیم، بنابراین بحث بازچرخانی آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران افزود: اگر کشور ما حدود 100 میلیارد مترمکعب آب داشته باشد حدود 5 میلیارد مترمکعب به مصرف شرب و حدود 90 میلیارد مترمکعب به مصرف کشاورزی اختصاص دارد. 

وی تصریح کرد: از 5 میلیارد مترمکعب مصرف شرب حدود یک میلیارد مترمکعب در شهر تهران مصرف می شود که از این میزان، امکان استحصال 850 میلیون مترمکعب پساب وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه ما باید در شهر تهران 20 مدول تصفیه ‌خانه بسازیم، گفت: در حال حاضر با پروژه‌هایی که اجرا شده حدود 300 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه خانه جنوب تهران تولید می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران از احداث 6 مدول تصفیه خانه در غرب تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق قراردادی که با شرکت ترکیه‌ای کوزو منعقد شده، این شرکت موظف است چهار مدول را احداث کند که اعتبار آن نیز از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی تامین می شود و با اجرایی شدن این پروژه‌ها 2 میلیون و یکصدهزار نفر از جمعیت غرب تهران تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: افق طرح فاضلاب تهران برای پوشش 11 میلیون نفر پیش بینی شده و در 12 نقطه از شهر تهران، تصفیه خانه احداث خواهد شد.

جلالی گفت: از 9000 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در افق طرح، 6300 کیلومتر اجرا شده که معادل 70 درصد است. از 192 کیلومتر خطوط انتقال اصلی نیز تاکنون 160 کیلومتر به اجرا درآمده که در این بخش، پیشرفت 80 درصدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: البته در زمینه احداث تصفیه خانه ها مقداری عقب هستیم و در این بخش 30 تا 35 درصد پیشرفت داشتیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران با اشاره به برآورد 20 هزار میلیارد تومان برای تکمیل فاضلاب تهران، گفت: اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود ظرف 5 تا 6 سال این طرح نهایی خواهد شد.

در بخش دیگری از این برنامه، مسعودرضا ثامنی  مدیر پروژه های تونل انتقال فاضلاب غرب تهران در مورد آخرین وضعیت اجرای این پروژه به خبرنگاران گفت: این تونل 11 کیلومتر طول دارد که تاکنون 600 متر از آن اجرا شده است و از ماه آینده، ماهانه 300 متر از تونل انتقال فاضلاب غرب تهران اجرایی می شود و تا 3 سال آینده به اتمام می رسد.

تولید 300میلیون مترمکعب پساب در تصفیه خانه جنوب تهران

وی افزود: هم اینک از پوشش جدیدی که در دنیا متداول شده برای سوار کردن بر این تونل بهره می گیریم که از متراژ 600 به بعد اجرا خواهد شد. این پوشش جدید در برابر خوردگی فاضلاب کاملا مقاوم است و در حال حاضر در ایران و کانادا به اجرا در می آید. 

ثامنی خاطرنشان کرد: این تونل قادر خواهد بود 13 متر مکعب بر ثانیه فاضلاب بخشی از مناطق مرکزی و غربی تهران را به تصفیه خانه غرب تهران منتقل کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: