اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 04 July 2017
مدیر کل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت
مدیر کل اماراتی دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به نظم برگزاری اجلاس بین المللی بررسی چالش های نظام مراقبت مقاومت میکروبی در تهران، گفت: این اجلاس از نظر فنی و علمی و نیز مشارکت حاضران، در سطح بالایی برگزار شد.
ایران از اولین کشورهای پیشگام دربرنامه مقاومت میکروبی است
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمود فکری در حاشیه اجلاس بین المللی  بررسی چالش های نظام مراقبت مقاومت میکروبی در ستاد مرکزی وزارت بهداشت، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت برای تمام کشورهای عضو این سازمان، چارچوبی را برای مقاومت میکروبی تدوین کرده و ایران از اولین کشورهایی است که برای اجرای این چارچوب و برنامه، پیشگام شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از تدوین برنامه ملی مقاومت میکروبی در ایران، خاطرنشان کرد: در مطالعه ای که در خصوص مقاومت میکروبی در سال 2014 در سطح منطقه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که بیش از 50 درصد از بیماری های واگیردار، مقاومت میکروبی پیداکرده اند و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

دکتر فکری یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل، استراتژی و راهبردی را برای مقاومت میکروبی تنظیم کرده اند که لازم است  مورد توجه تمام کشورهای عضو قرار بگیرد و از اینکه ایران جزء کشورهای پیشگام و پیشرو در اجرای برنامه سازمان جهانی بهداشت برای مقاومت میکروبی است، شایسته تقدیر است.

مدیر کل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در پایان گفت: از تلاش های جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت این کشور تقدیر می کنم و از آن حمایت می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: