اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۶ - 03 July 2017
دستیار دبیرکل سازمان ملل
دستیار دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر این که مقابله با معضل گرد و غبار همکاری های جهانی را می طلبد، گفت: ایران دستاوردهای خوبی در مقابله با مساله گرد و غبارها داشته است.
ایران دستاوردهای خوبی در مقابله با گرد و غبارها داشته است
سرویس سیاسی عصرپرس: هولیانگ شو روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار، چالش ها و راه‌ حل‌ها با یادآوری سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری سازمان ملل برای مقابله با گردو غبارها و ریزگردها اظهار کرد: توانمندی های ایران در مقابله با ریزگردها قابل تحسین بوده و برنامه های خوبی در این زمینه دارد.

به گزارش ایرنا، وی با تشریح اقدام های اخیر ایران در مقابله با گردو غبار و ریزگردها خاطرنشان کرد: این اقدامات انجام شده است تا در مناطق درگیر مردم از امنیت خاطر بیشتری برخوردار باشند.

دستیار دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ضرورت تعامل های جهانی و همکاری های بین المللی در این زمینه تاکید کرد.

شو اقدامات ایران برای احیای دریاچه ارومیه را نیز ستود و از این اقدام ها به عنوان الگوهای خوب ایران در مقابله با مسایل زیست محیطی یاد کرد.

وی مساله و مشکل ریزگردها را نه منطقه ای که جهانی دانست و گفت: این مساله تصمیم گیری ها و همکاری های جهانی را می طلبد تا به دستاوردهای خوبی در این ارتباط دست یابیم.

وی مساله ریزگردها را دارای اثرات بسیار در بعد جهانی دانست و گفت: امید است همکاری های بین المللی در این ارتباط بتواند اثرات خوب خود را بگذارد و توسعه باید.

دستیار دبیرکل سازمان ملل یادآور شد: بحث ها و مذاکرات در مساله گرد و غبارها می تواند راهکارهای مناسبی در این زمینه در اختیار قرار دهد.

** دبیرکل راپمی:رفع مساله گرد و غبار همکاری های جهانی را می طلبد 

عبدالرحمن العوضی دبیرکل راپمی با تاکید بر توصیه های اسلام در خصوص تعامل انسان ها با یکدیگر گفت: رفع مساله گرد و غبار همکاری های جهانی می طلبد. 

العوضی در کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار اظهارکرد: خداوند بر اساس آیات قرآنی همه چیز را از آب خلق کرد. اقلیم های آب و هوایی در حال تغییر است. در بالاترین سطح این مساله ملموس است و باید به این تغییرات توجه کرد. 

وی با یادآوری نیاز بشر برای داشتن زندگی سالم و برخورداری از آب و هوایی سالم خاطرنشان کرد: مساله آب یکی از مسایل موثر در توسعه است و حتی مهم ترین مساله است. 

العوضی بر ضرورت حفط ذخایر آبی برای نسل های آتی در جهان تاکید کرد و افزود: امید است این کنفرانس بتواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار، چالش ها و راه‌ حل‌ها با حضور 34 کشور که بیشترین تاثیر را از این پدیده گرفته‌اند، در سطح وزرا و کارشناسان در تهران از امروز - 12 تیرماه سال جاری - و به مدت سه روز برگزار می شود. 

در این کنفرانس وزرا و نمایندگانی از جمله از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آذربایجان، بلژیک، قطر، عمان، کویت، پاکستان، ارمنستان، چاد، عراق، ترکیه، هند، اردن، کره جنوبی، اسلواکی، صربستان و آمریکا حضور دارند. 

پس از مراسم گشایش، دو نشست در سطح وزرا برگزار می شود که اعضا در این نشست نظرات و تجربیات خود در زمینه پدیده گرد و غبار را ارائه و به تبادل نظر خواهند پرداخت که خروجی آن، بیانیه ای با عنوان بیانیه تهران خواهد بود؛ در این بیانیه، مباحث همکاری های بین المللی، منطقه ای و ظرفیت سازی ها در این زمینه در آن درج خواهد شد. 

بعد از آن چهار نشست فنی برگزار می شود که اولین نشست بعدازظهر روز افتتاحیه با عنوان ' تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست گرد و غبار و خسارت های ناشی از آن'، ' شناسایی منابع، پایش، پیش بینی و اندازه گیری گرد و غبار'، 'سیاست گذاری، نوآوری، کنترل منابع و مباحث اقتصادی' و نشستی فنی و تخصصی در خصوص همکاری های منطقه ای و بین المللی، اقدامات و پاسخ ها برگزار می شود. 

روز دوم کنفرانس،13 تیرماه، متخصصان بین المللی از اهواز و کاشان بازدید می کنند و از نزدیک درجریان وضعیت شهر اهواز و اقداماتی که در کاشان از جمله درختکاری انجام شده است، قرار می گیرند. 

برگزاری سه نشست فنی و یک نشست جمع بندی از دیگر برنامه های این کنفرانس بین المللی است که تا 14 تیرماه ادامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: