اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ - 02 July 2017
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: وقوع شرارت در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد کاهش داشته است.

کاهش 45 درصدي وقوع شرارت در کرمان

به گزارش عصرپرس از پايگاه خبري پليس ، سردار رضا بنی اسدی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشي از عملكرد كاركنان انتظامي از كشف 67 درصدي سرقت هاي به وقوع پيوسته در استان خبر داد.

وی افزود: در سه ماه نخست امسال شاهد کاهش 61 درصدی سرقت های مسلحانه، 11 درصدی سرقت منزل، 10 درصدی سرقت مغازه و همچنين 13 درصدی سرقت موتورسیکلت  در استان بوده ایم.

وی تاکید کرد: سرقت های مهم استان کرمان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

افزایش 42 درصدی کشف جرایم فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان کرمان به افزایش 42 درصدی کشف جرایم فضای مجازی استان  در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و بیان کرد: در سال جاری 198 پرونده در پلیس فتا مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشف پرونده های سایبری در پلیس فتا  38 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: برداشت غیر مجاز،کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ... به ترتیب بیشترین جرایم سایبری استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

جان باختن 254 نفر در حوادث رانندگی

سردار بني اسدي فر افزود: از مجموع تصادفات استان در سه ماه امسال 214 فقره فوتی و دو هزار و 901 مورد جرحی بوده که 254 نفر در این حوادث جان خود را از دست داده و سه هزار و 895 نفر نیز مجروح شده اند.

وی ادامه داد: 77.1 درصد تصادفات در درون شهرها و 22.9 درصد حوادث رانندگی استان کرمان در  جاده ها رخ داده است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه 15.7 درصد متوفیان در تصادفات شهری جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد:  تصادفات درون شهری استان کرمان در سه ماه نخست امسال 23 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامي استان کرمان افزود: تعداد مجروحان حوادث رانندگی درون شهری در استان کرمان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

کشف 29 هزار کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری

سردار بني اسدي فر در ادامه از دست اندرکاران امر مبارزه با مواد مخدر در استان تقدیر کرد و گفت: در مجموع طی سه ماه نخست سال بیش از 29 هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 10 باند خرید و فروش مواد مخدر نیز در سال جاری در استان کرمان متلاشی شده است و در اين راستا  پنج تن از اشرار نیز  به هلاکت رسیده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اینکه مشکل امنیتی خاصی در استان نداریم، گفت: بسیاری از موارد از حوزه اجتماعی به حوزه امنیتی وارد می شود و با پیشگیری های مناسب در حوزه اجتماعی می توان از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری کرد.

وی با تاکید  بر اینکه مهمترین نوع پرخاشگری قابل مشاهده در جامعه موضوع قتل است، از افزايش 12 درصدي وقوع قتل در استان خبر داد و تصريح كرد:در سال گذشته 43 درصد قتل ها به دلیل نزاع و اختلاف، 10 درصد به دلیل مسائل ضد اخلاقی، 25 درصد به دلیل اختلاف خانوادگی و هفت درصد با انگیزه سرقت بوده است.

اين مقام انتظامي بر تجمیع ظرفیت های موجود برای حفظ، تولید و ارتقای امنیت عمومی جامعه تاکید و تصریح کرد: در سال جاری 107 درصد قتل ها در استان کرمان کشف شده است که رقم قابل توجهی است زیرا برخی قتل ها پس از 10 سال از وقوع آنها کشف و قاتل نیز دستگیر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماه امسال شهرستان جیرفت با 40 درصد وقوع قتل ، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: انجام نشدن کار فرهنگی و ناتوانی افراد در کنترل خشم، تصمیم گیری و حل مساله موجب افزایش قتل در جامعه می شود.

سردار بني اسدي فر در پايان اظهار کرد: سازمان های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و رسانه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه قتل وظایف سنگینی را بر عهده دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: