اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
دفتر توسعه و ترویج و آموزش معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، با همکاری موزه پوشاک سلطنتی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، نمایشگاه «کاربرد زربافت و ترمه در زندگی روزمره» را از 13 تا 17 تیر 96 در موزه پوشاک سلطنتی این مجموعه برگزار می‌کند.

نمایشگاه «دیدار مینا و زر» در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود

به‌گزارش عصرپرس به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این نمایشگاه مشتمل بر 40 اثر در زمینه لباس و قطعات پارچه از هفت هنرمند خلاق است که از میان چندین اثر شرکت‌کننده برگزیده شده‌اند. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آثار ترمه و زربافت ایرانی و کاربرد امروزی این پارچه‌های نفیس و گران‌بهای ایرانی در زندگی است.

این نمایشگاه صبح روز سه‌شنبه 13 تیر، رأس ساعت 10، با حضور مدیران و معاونان سازمانی، سفرای مقیم ایران و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در محل سینما ملت کاخ ملت، واقع درمجموعه سعدآباد، افتتاح می‌شود.

همچنین، فیلم مستند 58دقیقه‌ای زری‌بافی نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به‌نمایش درمی‌آید. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه‌روزه از تاریخ 13 تا 17 تیر از ساعت 9 تا 18 به مجموعه سعدآباد موزه پوشاک سلطنتی مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: