اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
دادستان کل کشور اعلام کرد
دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق مجاهدانه کار کرد و برخوردهای قاطعانه دستگاه قضا با جریان نفاق هرگز از صفحه زرین انقلاب پاک نمی شود.
برخورد قاطع دستگاه قضا با جریان نفاقبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: ایام شهادت شهید بهشتی و 72 یار ایشان در حادثه دلخراش انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست مناففان کوردل هر چند هزینه سنگینی را بر دوش  نظام گذاشت اما این حادثه در کنار حوادث دیگری همچون ترور دادستان انقلاب؛ انفجار دفتر نخست وزیری و ترور شهیدان رجایی و باهنر و سایر حوادث دهه 60 اما ملت ایران همچنان ایستاده است.

وی گفت: مردم ایران با همین حوادث پی به ساختار فکری سازمان منفور منافقان برد و از ان حادثه 36 سال می گذرد و جوانان امروز ان خاطرات تلخ را ندیده اند اما همان جنایاتی که امروز عامل سرسپرده استکبار در منطقه به صورت جریانات تکفیری و داعش انجام می دهند در دهه 60 داعشی ها داخل کشور این جنایات را مرتکب می شدند اما مردم این جنایتکاران را شناختند و پس زدند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: استکبار جهانی منافقان را از لیست تروریست ها خارج کرده و این برخورد دوگانه ادامه دارد.

وی گفت: قوه قضاییه در برخورد با جریان نفاق مجاهدانه کار کرد و برخوردهای قاطعانه دستگاه قضا با جریان نفاق هرگز از صفحه زرین انقلاب پاک نمی شود هرچند که امروز شاهدیم با همان اهداف دهه 60 در جهت تخریب قوه قضایبه صحبت های غیرصحیحی گفته می شود و تضعیف دستگاه قضا به نفع کشور نیست.

منتظری ادامه داد: دستگاه قضا باید با مجرم برخورد کند و اگر جانفشانی های سربازان جان برکف ضابطین قوه قضاییه و برخورد قاطعانه دستگاه قضا با جریان نفاق نبود؛ امروز نه از تاج، نشان بود و نه از تاج نشان.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا در جهت برخورد با فساد تلاش می کند هرچند ادعا نداریم قوه قصابیه یک قوه بی نقص است قطعا معایبی هست چنان که هیچ یک از دستگاه های اجرایی کشور نمی توانند بگویند نقصی ندارند.

منتطری گفت: انتطار ما از دولت و مجلس شورای اسلامی این است در راستای حل مشکلات قوه قضاییه تلاش کنند چون قوه قضاییه یک نهاد حاکمیتی است و نمی تواند کارهایش را به بخش خصوصی واگذار کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ما در بحث نطارت بر دادسراهای سراسر کشور تلاش می کنیم و بیش از 480 دادستانی در سراسر کشور داریم که نطارت بر انها بر عهده دادستان کل است ضمن اینکه رسیدگی به شکایات مراجعین دادسراهای سراسر کشور نیز از دیگر وظایف دادستانی کل است.

وی گفت: در این مدت تلاش کردیم ضابطین قضایی را ساماندهی کنیم و مدتی است که برنامه صدور کارت برای ضابطین عام و خاص در دست اجراست که به زودی نهایی و اعلام می شود.
دادستان کل ادامه داد: در سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری به منابع ملی بودیم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
 
تلاش برای بازگشت اموال در پرونده نفتی
دادستان کل کشور گفت: تلاش برای برگرداندن اموال بیت المال در پرونده زنجانی ادامه دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در نشست خبری  درباره پرونده زنجانی افزود: حکم صادر شده اما تلاش بر این است که سرمایه انبوهی که توسط این شخص به خارج کشور منتقل شده به بیت المال برگردد.

دادستان کل همچنین درباره ادعای علیه دولت امریکا،گفت: آنجایی که به موجب قانون منافعی از کشور را درصدد آسیب ببینیم از طریق وزارت خارجه باید پیگیری شود که بخشی پیگیری و به نتیجه رسیده و بخشی هم در دست اقدام است مثل همین اقدام اخیر دولت امریکا برای مصادره ساختمان بنیاد علوی که در دست رسیدگی است.

وی گفت: متاسفانه دولت امریکا هم قاضی است و هم شاکی و ما اموالی از این کشور در ایران نداریم که مصادره کنیم و همه می دانیم که امریکا چقدر سرمایه های ما را برداست کرده است.

منتظری درباره پرونده توهین به رییس جمهور هم افزود: در نظام اسلامی اهانت و حرفهای زشت برای هر فرد و به خصوص مقامات کشور محکوم است و قطعا دستگاه قصایی خارج از جریانات سیاسی و جناح بندی این مساله را شایسته نظام نمی داند.

منتظری گفت: حادثه ای که اتفاق افتاد بلافاصله با داستان تهران دستور پیگیری داده شد و پرونده تشکیل شده و از ضابطین، وزارت اطلاعات و نیروی انتطامی گزارش هایی خواسته شده و امیدواریم برخورد مناسب صورت بگیرد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اهانت به فرد مسلمان غیرقابل قبول است و اگر اهانت به مقامات باشد دستگاه قضایی رسیدگی می کند و انتطارمان از رسانه ها این است که در این گونه مسایل جو جامعه را ارام نگه دارند و اگر فرد و گروهی چنین حرکت زشتی انجام دادند هر روز تیتر و جریان سازی نکنند چون به نفع جامعه نیست.وی گفت: در چنین حوادثی گزینشی عمل نکنیم.

منتطری در پاسخ به سوالی مبنی بر ساختمان های ناایمن تهران مثل آلومینیوم افزود: ایمن سازی ساختمان ها جزو وطایف قوه قصاییه نیست بلکه از باب پیشگیری، دادستان هر شهرستانی با نمایندگی دستگاه های دیگر ورود پیدا می کند و امیدوارم شاهد حوادثی مثل پلاسکو نباشیم.

درباره افشای سوالات امتحانات نهایی اعلام جرم نشده است
دادستان کل کشور درباره افشای سوالات امتحانات نهایی گفت: این موضوع مربوط به هفته گذشته است و هنوز اعلام جرمی از سوی مقامات مسئول صورت نگرفته است اگر اعلام جرم شود حتما ورود خواهیم کرد.

حجت الاسلام منتطری در ادامه نشست خبری درباره نطارت دادستانی کل بر دادسراها و جلب رضایت مردم افرود: ما یک نطارت میدانی داشته ایم که به نظر ما کافی نبود و با توجه به عده و عده ای که داریم کارساز نبود اما در حال حاصر نطارت سیستمی فعال شده و به صورت جدی مسایل را پیگیری می کنیم و علاوه بر این نطارت، دادستان های سراسر کشور هم این نطارت را دارند.

دادستان کل گفت: در سامانه دادستانی کل درگاه مطالبات مردمی داریم و همه مردم می توانند از طریق این سامانه با ذکر مشخصات شخص شاکی و پرونده؛ مطالبات خود را مطرح کنند.

منتظری ادامه داد: به علت کمبود نیرو در دستگاه قضایی و کثرت مراجعین قطعا به مردم فشار می آید و موجب نارضایتی آنها می شود که این بخش مشکلات را نمی توانیم یک شبه و یک روزه حل کنیم هرچند که در چند سال اخیر بخشی از نیازهای قوه قضاییه برطرف شده اما کافی نیست.

وی گفت: در تهران دادسراهای ما را ببینید که با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی باز هم از همین بودجه و امکانات تامین شده است و از مردم می خواهیم برای این کمبود امکانات اغماض و گذشت کنند.
دادستان کل کشور درباره اخرین روند رسیدگی به پرونده مدیران کانال های تلگرامی گفت: برای 6 نفر کیفرخواست صادر شده و اخیرا به دادگاه رفته است.

منتطری درباره اخرین روند رسیدگی به پرونده تروریستی تهران افزود: پس از حادثه تهران دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی درسراسر کشور افرادی را بازداشت کردند و در چند استان این افراد به دام افتادند.

وی گفت: برخی از افراد دستگیر شده به دنبال اقدام تروریستی بودند که خوشبختانه فرصت نیافتند و رسیدگی قضایی در همان شهر محل دستگیری انجام می شود اما سرکرده ها به تهران منتقل خواهند شد تا پرونده انها رسیدگی شود.

منتطری تصریح کرد: تحقیقات برخی از افراد دستگیر شده تکمیل و برخی هم در مراحل تکمیل است که نمی تو انیم تعداد انها را اعلام کنیم.

دادستان کل کشور درباره مدیران دو تابعیتی گفت: ان شاءالله وزارت اطلاعات پیام شما را می شنود و جواب نامه بنده را خواهد داد.

دادستان کل کشور درباره پرونده تخلفات انتخابات گفت: در مجموع 277 شکایت داشتیم که تعدادی از این شکایات رسیدگی و منتهی به صدور قرار منع تعقیب شده برخی منتهی به صدور کیفرخواست و برخی هم در مرحله تحقیقات است.

وی گفت: برخی از پرونده ها در صلاحیت دادسرای تهران است که باید دعوت و تفهیم اتهام شوند که البته برخی از انها منتهی به صدور کیفرخواست شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: