اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
خدادادی مطرح کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، گفت: هیات رییسه کمیسیون اجتماعی طرح ساماندهی تعطیلات را از مرکز پژوهش ها پیگیری کند.
طرح ساماندهی تعطیلات رسمی در ایستگاه مرکز پژوهش‌هابه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت،سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با آخرین وضعیت طرح تعطیلات رسمی کشور، گفت: بحث ساماندهی تعطیلات رسمی از مجلس ششم تا امروز مطرح است اما روند رسیدگی در مجلس دهم و سال 95 جدی تر شده است به گونه ای که مقام معظم رهبری و برخی علما در مباحثی که مطرح می کنند نیز خواستار ساماندهی تعطیلات هستند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کلیات این طرح از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس رد شد اما جهت انجام تحقیقات میدانی، بررسی بیشتر و تامین نظر علما و نخبگان به مرکز پژوهش های مجلس ارسال شد تا این مرکز جلساتی را با علما، نخبگان، صاحب نظران و ...برگزار و بعد از جمع بندی نظرات، دیدگاه نهایی خود را به کمیسیون اجتماعی ارایه کند تا مجلس در مورد آن تصمیم گیری کند اما تاکنون این طرح به مجلس ارائه نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات رسمی کشور با بیان اینکه هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس باید طرح ساماندهی تعطیلات را از مرکز پژوهش ها پیگیری کند، تصریح کرد: هیات رییسه باید پیگیری این طرح را در اولویت قرار دهد چون ساماندهی تعطیلات امری لازم و ضروری است.

خدادادی با بیان اینکه باید پختگی و جامعیت کامل در مورد طرح ساماندهی تعطیلات رسمی اعمال شود، افزود: این طرح نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است به گونه ای که بتواند نظر مراجع، علما و نخبگان، بزرگان،صاحب نظران و همه جریانات سیاسی را تامین و جلب کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، ادامه داد: در طرح مذکور تعطیلی روزهای پنج شنبه به شنبه موکول شده در حالی که برخی بر این باورند روز شنبه با تعطیلات رسمی یهودیان همخوانی داشته و ممکن است شائبه هایی را به وجود آورد بنابراین برای رفع شائبه ها و جلب نظر تمامی اقشار مردم برای  بررسی بیشتر به مرکز پژوهش ها ارسال شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه هر کدام از ایام تعطیل کشور پشتوانه ای داشته و مباحثی در مورد آن مطرح است، تصریح کرد: از این رو نمی توان به سادگی از کنار این مباحث گذشت و در مورد ساماندهی تعطیلات رسمی کشور تصمیم گیری کرد بلکه نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: