اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از فردا آغاز می‌شود.
توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ از فردابه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، حسین توکلی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید به سایت اینترنتی به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

توکلی در ادامه افزود: ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب در این آزمون نام نویسی کرده اند که این تعداد در مقایسه با پارسال ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر یعنی هفت و نیم درصد افزایش دارد.

وی گفت: از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند.

توکلی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر و در گروه آزمایشی هنر ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۶ هزار و ۲۶۸ نفر نام نویسی کرده اند.

وی گفت: ۵۱ هزار و ۳۱۰ داوطلب علاوه بر رشته اول امتحانی در گروه هنر و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر علاوه بر رشته امتحانی اول در گروه زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کرده اند و به این ترتیب تعداد داوطلبان گروه هنر ۶۱ هزار و ۹۸۵ و تعداد داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز ۱۱۸ هزارو ۴۶۷ نفر است.

توکلی افزود: با توجه به این موضوع برای یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر خواهد شد.

وی گفت: این آزمون روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر در ۴۷۸ حوزه امتحانی در ۳۷۲ شهرستان برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: