اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 01 July 2017
دقایقی با هنرمند
بابک بابائی متولد تهران است، حدود 26 سال در حوزه های مختلف هنر فعالیت میکند و میتوان گفت از هر انگشتش هنری می ریزد

متن زیر گوشه ای از صحبت های این هنرمند است و میتوانید هر قسمت را از زبان خودش بشنوید و ببنید :

نقاش خوش نویس خواننده

در هنرستان هنرهای زیبا تحصیل کردم و رشته نگارگری و نقاشی را زیر نظر اساتید بزرگ این حرفه در دانشگاه آموزش دیدم. در 27 نمایشگاه گروهی و انفرادی هم یا شرکت کننده بودم یا برگزار کننده.

از زمانی که خودم را میشناختم ذهن من به دنبال هنر بود، حتی قبل از نقاشی مقداری در حوزه خطاطی نیز فعالیت کردم و در سال دوم هنرستان مدرک ممتاز این رشته هنری را از اساتید بزرگ انجمن خوش نویسان ایران دریافت کردم.

اگر چه در خوش نویسی رشد قابل توجهی داشتم اما علاقه اصلی من نقاشی بود که البته این علاقه بابی برای ورودم به دنیای موسیقی نیز بود.


بابک بابائی از زبان خودش

علاقه من به موسیقی از جایی آغاز شد که زمان نقاشی کردن موسیقی گوش می دادم و بعد از مدتی کم کم با خوانندگان زمزمه می کردم. موسیقی سنتی و ملی ایران از علایق اصلی من بود که بعد مدتی در کلاس استاد مرحوم رضوی سروستانی شرکت کردم و ردیف های آوازی را زیر نظر وی آموختم. بعد از درگذشت این استاد، نزد استاد محمد منتشری رفتم و در مدت 6 سال ردیف های عالی آواز را فراگرفتم.

4 سال پیش اولین آلبوم من با نام "بر من گذشت" با اشعار خانم سیمین بهبهانی و چند شاعر دیگر و آهنگسازی پیمان خازنی منتشر شد. مخاطبان این کار را مورد استقبال قرار دادند و این آلبوم جزو آثار منتخب جشنواره ما انتخاب شد.


نقاش خوش نویس خواننده



نقاش خوش نویس خواننده



قطعه ای از آلبوم بر من گذشت






دو سال بعد آلبوم آوار نگاه با اشعاری از استاد شریعتی، فریدون مشیری و چند شاعر برجسته دیگر منتشر شد.

 

 نقاش خوش نویس خواننده

قطعه ای از آلبوم آوار نگاه


بهمن سال 95 اولین کنسرت من با همکاری گروه ارکست گل های نوین در سالن رودکی برگزار شد که استقبال قابل توجه مردم نشان داد که سبک موسیقی من علاوه بر صاحب نظران، مورد قبول مردم نیز قرار گرفته است.

 

 نقاش خوش نویس خواننده


با توجه به اینکه سبک موسیقی من ایرانی و سنتی با تلفیقی از موسیقی مدرن است، کنسرت آینده من بازخوانی از آثار بزرگ گذشتگان و خوانندگان بزرگ امروزی است .

این کنسرت با آهنگسازی پیام سوری و سرپرستی او، روز چهارشنبه 14 تیر در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.


نقاش خوش نویس خواننده

کنسرت بعدی بابک بابائی


در پایان توصیه ای به فعالان عرصه هنر به ویژه موسیقی:

در ابتدای راه تقلید و دنباله روی از بزرگان اشکالی ندارد و حتی خوب است اما یادمان باشد استاد شجریان یکی است و او در سبک خود حد نهایت است و اگر کسی بتواند به هنر وی نزدیک شود در نهایت میگویند شبیه استاد شجریان میخواند، پس برای پیشرفت خود و هنر یا باید سبک های تلفیقی ایجاد کرد یا سبک جدید ساخت

نام:
ایمیل:
* نظر: