اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 28 June 2017
سفر وزیر امور خارجه به اروپا با هدف
سفر وزیر امور خارجه به اروپا با هدف تحکیم و توسعه روابط سه میلیارد دلاری ایران و آلمان انجام شده است.
تحکیم روابط سه میلیارد دلاری ایران و آلمانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدجواد ظریف در دیدار با بریگیت زیپرایس وزیر اقتصاد آلمان، با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در کشورمان اظهار کرد: اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری‌های اقتصادی خود را ارتقا دهند و به طور طبیعی همکاری‌های بانکی یکی از راه‌ها و زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. ایران می‌تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه به‌ویژه آسیای میانه باشد.

در این دیدار بریگیت زیپرایس وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور، درباره حجم روابط سه میلیارددلاری بین ایران و آلمان اظهار کرد: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی‌های زیادی سالانه از ایران بازدید می‌کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت‌ها به‌خوبی برقرار باشد، به طور طبیعی روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.

زیگمار گابریل گفت: ایران کشور قوی و بزرگی است و رییس جمهور روحانی به مردم ایران قول بهبود و رونق بیشتر وضعیت اقتصادی کشور را داده است.

وی افزود: آلمان از گسترش همکاری های دوجانبه با ایران در همه زمینه ها استقبال می کند.

گابریل در ادامه گفت: امیدوارم ایران شرایط را برای سرمایه گذاری بهتر کند و موفق شود منازعات و اختلافات را در منطقه کاهش دهد همچنین روابط ایران با کشورهای همسایه خود هم گسترش یابد و در منازعات عراق، سوریه و منازعه اسرائیل و فلسطین هم به نقش مثبت خود ادامه دهد و به موفقیت برسد.

وزیر خارجه آلمان گفت: ما در مذاکرات مان در خصوص اختلاف نظرهای خود از جمله موضوع (رژیم) اسرائیل هم صحبت کردیم.

وی افزود: برخی ادعا می کنند ایران برجام را اجرا نکرده ولی گزارشات آژانس برعکس است. آلمان از برجام حمایت کرده و ما از همه طرف ها می خواهیم که از این توافق حمایت کرده و آن را زیر سوال نبرند.

آلمان یکی از شرکای قدیمی اروپایی ایران است و  بیشترین حجم تجارت در سال‌های قبل از تحریم با ایران را داشته‌ است.

وزیر اقتصاد این کشور اولین مسافر اروپایی ایران بعد از برجام بود و از زمانی اجرائی‌شدن برجام ، آلمان بیشترین هیئت سیاسی و اقتصادی را به ایران راهی کرده  و تقویت همکاری بانکی ایران و آلمان نیز از نتایج این مذاکرات است.

محمد جواد ظریف در ادامه سفر خود به اروپا صبح روز چهارشنبه وارد ایتالیا شد و در اولین برنامه کاری خود در رم در نشست مرکز اروپائی روابط خارجی موسوم به ECFR  شرکت کرد

نام:
ایمیل:
* نظر: