اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 19 November 2023
معاون وزیر نیرو در آیین تجلیل از خورشیدبانان گمنام:
معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در آیین تجلیل از کارکنان و مدیران صنعت برق با عنوان "خورشیدبانان گمنام"( زحمتکشان تولید نیروی برق کشور) با بیان اینکه جهادگران عرصه تولید، ابتدای زنجیره صنعت برق قرار دارند، گفت:ارتقا بهره وری در صنعت برق در گرو افزایش بهره وری در بخش تولید و افزایش بهره وری در بخش تولید هم در گرو افزایش بهره وری در حوزه سرمایه انسانی است.
افزایش بهره‌وری در صنعت برق در گرو بهبود بهره وری در تولید و سرمایه انسانی استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مریم کارگر نجفی، در آیین تجلیل از کارکنان و مدیران صنعت برق با عنوان "خورشیدبانان گمنام"(زحمتکشان تولید نیروی برق کشور)که امروز(یکشنبه) هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مظلوم غزه به ویژه کودکان بی‌پناه و همچنین تقدیر از مادران مقاومت که با‌ایستادگی در مقابل سختی‌های طاقت فرسای این جنگ ظالمانه و ناعدلانه توانستند ندای اسلام را به گوش جهانیان برسانند و رژیم منحوس صهیونیستی را رسوا کنند، گفت:‌امیدواریم به زودی شاهد محو کامل اسرائیل در روی زمین باشیم و پیروزی مقاومت و آزادی قدس را جشن بگیریم.

وی خطاب به خادمان و جهادگران عرصه تولید گفت: با مدیریت خوب شما پیک تابستان امسال هم سپری شد و‌امیدواریم امسال هم مشابه سال گذشته افتخار دیگری را رقم بزنید و پیک زمستان و تابستان سال آینده راهم به خوبی سپری کینم.
وی با بیان اینکه صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی در توسعه اقتصادی و رفاهی جامعه است، اظهار کرد: بخش تولید مبنای این صنعت است، جهادگران عرصه تولید ابتدای زنجیره صنعت برق قرار دارند و این در حالیست که هر نوع اقدام و تحول بر سایر مؤلفه‌ها و بخش‌های صنعت برق اثر‌گذار است.

کارگر نجفی با اشاره به عوامل بهره‌وری در بخش تولید، خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی از سایرعوامل از جمله منابع مالی، تجهیزات و قطعات و فرآیند‌ها در بخش‌های مختلف مهمتر است؛ به طوریکه افزایش بهره‌وری در صنعت برق در گرو افزایش بهره‌وری در بخش تولید و افزایش بهره وری در بخش تولید نیز در گرو افزایش بهره وری در حوزه سرمایه انسانی است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد نشاط و انگیزه در جهت افزایش بهره‌وری در حوزه سرمایه انسانی، اظهار کرد: مراسم تقدیر از زحمتکشان تولید نیروی برق کشور به عنوان یک اقدام خلاق و ارزشمند در حوزه ایجاد انگیزش در بخش منابع انسانی است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو با اشاره به کسب رتبه برتر این وزارتخانه در دو سال پیاپی در بخش بهره‌وری جشنواره شهید رجائی، ادامه داد: وزارت نیرو علاوه بر کسب رتبه برتر در بحث بهره وری و مردمی‌سازی، بالاترین امتیاز مجموعه اختصاصی و عمومی این جشنواره را هم کسب کرده است که در بین همه شرکت‌های مادر تخصصی، شرکت برق حرارتی با‌لاترین امتیاز را داشت و عملاً به سرجمع امتیازات وزارت نیرو در جشنواره شهید رجائی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرواز بهره‌وری به عنوان گنج پنهان یاد می‌کنند، یادآور شد: جای کار در حوزه بهره‌وری در تک تک عوامل وجود دارد و انتظار داریم شرکت برق حرارتی در تمامی حوزه‌های بهره‌وری در بخش نیروگاهی اقدام و یک نیروگاه را به شکل پایلوت انتخاب کنند و همه محورهای بهره‌وری در آنجا پیاده‌سازی شده و الگو قرار گیرد.

وی بر استقرار نظام امنیت سایبری در حوزه فناوری اطلاعات، توجه به تحقیقات و پژوهش، تأمین اعتبارات مورد نیاز خلق‌ایده‌ها برای نوآوری و خلاقیت در بخش تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و افزود: وزارت نیرو در جایگاه دومین دستگاه دولتی در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد که بخش زیادی از آن به دلیل حمایت‌های شرکت برق حرارتی از تولید بار نخست بوده است که ۶ برابر شده است.

کارگر نجفی با اشاره به اینکه در دور نخست و دور دوم حدود ۳۰ سفر استانی در میز ارتباطات مردمی حضور داشتم، ادامه داد: در ساماندهی نیروی انسانی و افزایش معیشت کارکنان با وجود محدودیت‌ها اقدامات مناسبی انجام شده است.

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو به اقدامات این مجموعه در حوزه بانوان اشاره کرد و افزود: عضویت یک نفر از خانم‌ها با دستور وزیر نیرو در هیئت مدیره از جمله این موارد بوده است و همچنین شرکت برق حرارتی در حوزه حمایت از بانوان پیشرو بوده و نخستین مدیر عامل خانم را در بخش نیروگاهی منصوب کرده است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی فداکاران صنعت برق که در بخش تولید فداکارانه وارد شدند و جان و یا برخی از اعضای بدن را از دست دادند، بر رعایت ایمنی در صنعت برق تأکید کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: