اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 21 June 2017
در دیدار احمدی‌پور با سفیر ویتنام
در دیدار احمدی‌پور با سفیر ویتنام در تهران تأکید شد توسعه روابط ایران و ویتنام در حوزه گردشگری کشاورزی و دریاییدر دیدار معاون رئیس‌جمهوری با سفیر ویتنام در تهران، افزایش تعامل و روابط دو کشور در بخش گردشگری، به‌ویژه گردشگری کشاورزی و دریایی، مورد تأکید و توافق قرار گرفت.
توسعه روابط ایران و ویتنام در حوزه گردشگری کشاورزی و دریایی
به گزارش عصرپرس به نقل از سازمان میراث فرهنگی وگردشگری،زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شانزدهمین نشست بین‌المللی خود، در دیدار با نگوین هونگ تک، سفیر کشور ویتنام در تهران، گفت: «امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این سازمان برای توسعه روابط با کشور ویتنام استفاده کنیم.»

وی ادامه داد: «ایران جزو 10 مقصد برتر گردشگری دنیا معرفی شده و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور وجود دارد که امیدوارم از این ظرفیت‌هایی که تاکنون ناشناخته باقی مانده است بهره‌برداری کنیم.»

احمدی‌پور اضافه کرد: کشور ویتنام تجربیات خوبی در بحث گردشگری دریایی دارد و با توجه به اینکه ایران هم به سه دریا راه دارد، توسعه بحث گردشگری دریایی می‌تواند به‌عنوان یکی از بسترهای مناسب افزایش تعامل دو کشور ایران و ویتنام موردتوجه قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: گردشگری کشاورزی از دیگر مواردی است که با توجه به تجربیات موفق کشور ویتنام در این زمینه و وجود زیرساخت‌های مناسب کشاورزی در ایران، باید به آن توجه کرد. برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و استفاده از تجربیات متقابل دو کشور در حوزه گردشگری کشاورزی ازجمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانند مورد پیگیری قرار گیرند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: با توجه به اینکه هر دو کشور ایران و ویتنام جزو کشورهای آسیایی هستند، باید از این فرصت برای برگزاری تورهای مشترک و معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های موجود در ایران و ویتنام استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: «هر دو کشور ایران و ویتنام تجربه تلخ جنگ را داشته‌اند و این موضوع هم می‌تواند در حوزه گردشگری جنگ، موزه‌های جنگ و یادآوری و زنده نگه‌داشتن خاطرات دوران جنگ، به‌عنوان فرصتی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور ایران و ویتنام موردتوجه قرار گیرد.»

معاون رئیس‌جمهوری، با اشاره به اینکه درحال‌حاضر ارتباط ایران و ویتنام از منظر گردشگری کم است، گفت: «ایجاد دفتر نمایندگی معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران در کشور ویتنام می‌تواند در افزایش روابط گردشگری بین دو کشور تأثیر بسزایی داشته باشد.»

احمدی‌پور ادامه داد: «ما از حضور سرمایه‌گذاران کشور ویتنام در بازار گردشگری ایران، به‌ویژه در حوزه گردشگری دریایی، استقبال می‌کنیم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «خوشبختانه روابط تجاری خوبی بین دو کشور وجود دارد. با توجه به وجود صنایع‌دستی متنوع، بااصالت و باکیفیت در ایران، امکان صادرات این ساخته‌های دست هنرمندان ایرانی به ویتنام وجود دارد.»

وی افزود: ما آمادگی لازم را برای ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی یا برگزاری هفته‌های فرهنگی در ویتنام برای معرفی فرهنگ و جاذبه‌های ایران به مردم این کشور داریم.

احمدی‌پور یادآور شد: همچنین هنرمندان و صنعتگران ما می‌توانند در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی ویتنام شرکت کنند تا امکان بازدید و آشنایی مردم این کشور با فرهنگ اصیل و کهن ایرانی بیش‌ازپیش فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: ما آماده‌ایم در حوزه گردشگری و آمار ورودی و خروجی گردشگران بین دو کشور ارتباط متقابل و متوازن ایجاد کنیم و همچنین روابط را در بخش صنایع‌دستی با کشور ویتنام افزایش دهیم.

راه‌اندازی خانه ایرانی در ویتنام

نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام در تهران، نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، گفت: زمینه لازم برای برقراری روابط گردشگری بین ایران و ویتنام، به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی، دریایی و گردشگری جنگ وجود دارد.

وی ادامه داد: ما از راه‌اندازی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ویتنام استقبال می‌کنیم و همچنین مشتاق افزایش تعامل دو کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم.

سفیر ویتنام در تهران اضافه کرد: کشور ویتنام علاقه‌مند به تأسیس خانه ایرانی در این کشور است تا مردم ویتنام با فرهنگ، غذاها و آیین‌های ایرانی آشنا شوند.

هونگ تک تصریح کرد: ویتنام در سه سال گذشته در نمایشگاه گردشگری که در تهران برگزار می‌شود شرکت می‌کند. همچنین ما سال گذشته میزبان تور گروه رسانه‌ها و شرکت‌های گردشگری ایران در کشور ویتنام بودیم.

وی افزود: در سه سال اخیر شاهد رشد گردشگری بین دو کشور بوده‌ایم. برای افزایش این روابط تقاضا داریم شرایط مناسبی برای حضور تور گروه رسانه‌ها و شرکت‌های گردشگری ویتنامی در ایران فراهم کنید.

سفیر ویتنام در تهران یادآور شد: نمایشگاه سنتی عروسک‌های آبی 18 جولای در سفارت ویتنام و پنج شهر ایران برگزار می‌شود و از شما دعوت می‌کنیم تا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کنید.

معرفی نمایندگانی برای پیگیری موارد

در پایان این دیدار، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ضمن اعلام موافقت با راه‌اندازی خانه ایرانی در کشور ویتنام، گفت: نمایندگانی از سفارت ویتنام در تهران و دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای پیگیری موارد مطرح‌شده در این نشست مشخص شوند تا مقدمات اجرای این موارد در آینده نزدیک فراهم آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: