اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 20 June 2017
18 قطعه فلامینگو در اثر برخورد با سیم های نگهدارنده دکل‌های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان کشته شدند.

مرگ 18 قطعه فلامینگوی تالاب شادگان

سرویس اجتماعی عصرپرس: رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان با بیان اینکه برق گرفتگی  علت مرگ 18 قطعه فلامینگوی تالاب شادگان نبوده است گفت : صدمات ناشی از برخورد با  سیم نازک کابل‌ها موجب مرگ این پرندگان شده است .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، سیداحمد محمد حسن فقیه با بیان اینکه  در جاده آبادان ـ ماهشهر چند رشته دکل برق فشار قوی وجود دارد، افزود:‌ این دکل‌های برق فشار قوی بطور دقیق در حاشیه جاده آبادان ـ ماهشهر و در محدوده تالاب شادگان و پناهگاه حیات وحش شادگان قرار دارند و سیم نگهدارنده این دکل‌ها بسیار نازک هستند که فلامینگوها با آنها برخورد کرده و کشته می شوند .

فلامینگوها معمولا در ساعات غروب یا قبل از طلوع آفتاب جابه‌جا می‌شوند و هنگام پرواز این سیم نازک را نمی‌بینند و متوجه آن نمی‌شوند و به همین دلیل به سیم برخورد می کنند.

وی گفت: در دو، سه هفته اخیر 18 قطعه فلامینگو در اثر برخورد با سیم دکل‌های برق فشار قوی در محدوده تالاب شادگان تلف شدند. در این وضعیت پیگیر هستیم که به نوعی این مشکل را حل کنیم.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان، در سرشماری فصل جوجه‌آوری فلامینگوها که از یک ماه پیش آغاز شده، بیش از دو هزار و 900 قطعه جوجه فلامینگو در محدوده تالاب شادگان شمارش شده است که معمولا تعداد پرندگان بالغ نیز دو برابر تعداد جوجه‌ها است. بدین ترتیب در حال حاضر حدود 6 تا هفت هزار قطعه پرنده فلامینگو بالغ در این تالاب وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: