اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 20 June 2017
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 18 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب و برق در سیستان وبلوچستان هزینه می شود که 620 میلیارد ریال آن مربوط به طرح های بخش آب است.

اختصاص 18 هزار میلیارد ریال برای طرح های آب و برق سیستان وبلوچستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه در نشست پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو در زاهدان اظهار داشت: آمدن این هیات بلند پایه از مقامات دولت به سیستان وبلوچستان برای اطلاع رسانی و اقدام برای مجموعه ای از طرح هایی است که در حوزه آب و برق با اعتبار 18 هزار میلیارد ریال در این استان انجام می شود.

بیان کرد: سفر امروز ما به زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان برای اعلام این توافق اولیه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه است.

وی ادامه داد: آمدن ما به سیستان و بلوچستان نشان از این است که ما نقطه مغفولی برای آشنایی با مشکلات مردم این استان نداریم و در سه بخش آب روستایی، آب شهری و آب منطقه ای طرح ها و منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات لازم در این حوزه ها به زودی تخصیص می یابد.

نوبخت گفت: ثواب برطرف کردن مشکلات آب سیستان و بلوچستان کمتر از روزه داری نیست.

وی بیان کرد: این سفر نمادی از احترام وافر دولت به مردم بزرگوار استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: آمدن وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان برای بررسی مشکلات برق و مصوبات هیات دولت نمادی از احترام دولت به مردم این استان است.

وی افزود: مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان برای دولت بسیار مهم است و بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد در راستای توسعه این استان گام برداریم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: توسعه سیستان و بلوچستان در اولویت دولت تدبیر و امید است.

نوبخت با اشاره به مشکل کمبود آب در کشور اظهار داشت: تامین آب یک مساله ملی است و اکثر استانهای کشور با آن درگیر هستند که با حفر چاههای عمیق و دستیابی به آبهای ژرف بسیاری از مشکلات سیستان و بلوچستان برطرف می شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به منظور اهمیت و احترامی که دارد حفر چاههای عمیق برای دستیابی به آبهای ژرف در اولویت نخست دولت قرار دارد و از 2 حلقه چاهی که قرار است در سیستان و بلوچستان برای دستیابی به آبهای ژرف حفر شود با حفر یک حلقه چاه موافقت می شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار حفر یک حلقه چاه در سیستان و بلوچستان به منظور دستیابی به آبهای ژرف در هفته آینده اختصاص می یابد.

نوبخت اظهار داشت: اگر به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان برسیم نقطه امیدی برای حفر سایر چاههای عمیق در این استان خواهد بود.

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: به ۵۳۰ روستا با ۱۲۰ هزار مشترک در استان طی ۳ سال اخیر برق رسانی شده است.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: بخشی از مشکلات و کاستی های 51 درصد از جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان منتج به حاشیه نشینی و مهاجرت شده است.

وی بیان کرد: حدود 600 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی برق در سیستان و بلوچستان وجود دارد و هنوز به مرحله ای از پیشرفت مدنظر مردم این استان نرسیده ایم.

وی افزود: هر روستای سیستان و بلوچستان به عنوان یک مرزبان است و مشکلات کمبود آب و نوسانات برق به عنوان یک تهدید جدی برای تخلیه جمعیت و مهاجرت برای استان محسوب می شود.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از برق سیستان و بلوچستان از طریق استانهای خراسان جنوبی و کرمان تامین می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 600 مگاوات کمبود برق داریم که این کمبود سبب بروز برخی نوسانات برق در بعضی از نقاط استان شده است.

براساس این گزارش، نشست محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و حمید چیت چیان وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان وبلوچستان از جمله برنامه های سفر یک روزه به زاهدان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: