اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 19 June 2017
ترزا می
نخست وزیر انگلستان حمله یک خودرو به جمعیت نمازگزاران در شمال لندن که منجر به جان باختن یک نفر ومجروح شدن هشت تن دیگر را وحشتناک و یک عملیات بالقوه تروریستی خواند.
حمله به نمازگزاران لندن یک حادثه وحشتناک بود
به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترزا می نخست‌وزیر انگلستان در واکنش به این حمله اعلام کرد که آن را به عنوان یک عملیات بالقوه تروریستی تلقی می‌کند. وی ضمن اعلام همدردی با تمامی مجروحان این حمله گفت: "این یک حادثه وحشتناک بود".

شب گذشته در حمله یک راننده خودرو به عابران پیاده در در نزدیکی مسجدی در فینزبری پارک در شمال لندن در هنگام خروج نمازگزاران، یک نفر جان خود را از دست داد و 8 تن دیگر مجروح شدند.

پلیس لندن اعلام کرد که تحقیقات در رابطه با این حمله ادامه دارد.

محمد کوزبا امام جماعت مسجد فینزبری پارک اظهار داشت که مانند همه شب، صدها نمازگزاربرای اقامه نماز تراویح به مسجد آمده بودند. این حادثه را باید یک حمله "تروریستی " خواند. این حمله علاوه بر مجروح تلفات جانی نیز داشت اما هنوز نمی توان آمار دقیقی در این رابطه داد."

وی تاکید کرد که نمازگزاران به صورت تعمدی جماعت نمازگزار را هنگام خروج از مسجد هدف قرار گرفتند.

عبدالرحمن آیدروس از شاهدان عینی این حمله نیز به خبرنگار آناتولی گفت: یک مرد سفید پوست با سر دادن "مسلمانان را خواهم کشت" اتومبیل خود را به سمت عابران پیاده راند. مردمی که در محل حادثه بودند او را تحویل پلیس دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: