اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - 17 June 2017
همزمان با بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزاد راه تهران، شمال عملیات اجرایی ساخت قطعه 2 این آزاد راه به طول 22 کیلومتر آغاز شد.
آغازعملیات اجرایی ساخت قطعه 2 آزاد راه تهران، شمالبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایرنا، قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک ، پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج ، چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.
با برگزاری مناقصه عمومی، اینک چهار پیمانکار ایرانی ساخت این منطقه از آزاد راه را بر عهده دارند و امروز (شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری این چهار شرکت به طور رسمی کار خود را در این قطعه آغاز کردند.
تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول 6 هزار و 400 متر به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه هم اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است به زودی پیمانکار ساخت تونل غربی این منطقه نیز کار خود را آغاز کند.
پیش بینی شده برای آماده سازی و تکمیل منطقه 2 آزاد راه تهران- شمال بیش از 18 هزار میلیارد ریال هزینه شود.
براساس این گزارش ، قطعه یک آزاد راه تهران ، شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران ، شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پلهای بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت. 
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران ، شمال ( وابسته به بنیاد مستضعفان) و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارند با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
قطعه سوم آزادراه تهران ، شمال حد فاصل پل زنگوله ، سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 46 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.
قطعه چهار آزاد راه تهران ، شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر، چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران ، شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: