اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
با حضور وزیر نیرو انجام شد:
شبکه‌های پایاب سد آیدوغموش، سهند و صومعه کبودین در استان آذربایجان شرقی به منظور آبرسانی به ١٨۴٠ هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
افتتاح شبکه‌های پایاب سد آیدوغموش، سهند و صومعه کبودین در آذربایجان شرقیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در ادامه سفر خود به استان آذربایجان شرقی، دستور افتتاح شبکه‌های پایاب سد آیدوغموش، سهند و صومعه کبودین به منظور آبرسانی به ١٨۴٠ هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست را صادر کرد.

«یوسف غفارزاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: هدف از احداث سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی آیدوغموش، تامین آب اراضی تپه ماهوری جنوب و غرب شهرستان میانه است که با احداث این سد مخزنی روی رودخانه آیدوغموش به طور تقریبی ۷۶۰۰ هکتار از اراضی گسترده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی در خصوص شبکه پایاب صومعه کبودین نیز افزود: این پروژه با هدف آبرسانی به صورت تحت فشار به ۲۴۰ هکتار از اراضی روستای صومعه کبودین شهرستان میانه اجرا شده و هدف اصلی شبکه آبیاری انتقال آب تا ابتدای واحدهای زراعی و باغی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در رابطه با شبکه پایاب سد سهند هشترود، افزود: این طرح در محدوده واحد عمرانی شبکه پایاب سد سهند هشترود و در اراضی روستاهای شکربلاغی، یله قارشو، یانیق، گندبیل، قشلاق کندی و خورشید شهرستان هشترود واقع شده و در آن دو ایستگاه پمپاژ ps2 و ps4 به منظور آبرسانی به این اراضی با حدود چهار کیلومتر خط انتقال برق (با ظرفیت یک مگاوات) احداث شده است.



نام:
ایمیل:
* نظر: