اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
وزیر نیرو در آئین افتتاح طرح تامین و انتقال آب شرب به میانه تاکیدکرد:
وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده به منظور مرتفع کردن نیازهای برق در استان آذربایجان شرقی و جبران کمبودها در این حوزه، ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر احداث شود.
توسعه ۱۰۰۰ مگاواتی نیروگاه تبریز در دستور کار وزارت نیروبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،علی‌اکبر محرابیان امروز در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور به طرح‌های افتتاحی صنعت آب و برق در این استان اشاره کرد و گفت: در این سفر پیش‌بینی شده چند اقدام برای احداث و توسعه نیروگاه‌ها صورت گیرد.

وزیر نیرو افزود: در همین راستا این امکان وجود دارد تا نیروگاه تبریز را به میزان ۱۰۰۰ مگاوات توسعه دهیم و بهینه‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: با اصلاحات در این حوزه گامی بلند در موضوع محیط زیست شهر تبریز برداشته می‌شود.

وزیر نیرو در ادامه از برنامه‌ریزی برای توسعه نیروگاه هریس خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه این نیروگاه صورت گرفته است و انتظار می‌رود با تامین گاز این نیروگاه که در این سفر در هیئت دولت به تصویب رسید، طی ۲۴ ماه توسعه نیروگاه هریس به سرانجام برسد.

محرابیان در ادامه با اشاره به احداث نیروگاه تجدیدپذیر در این استان، اظهار کرد: همچنین پیش‌بینی شده به منظور مرتفع کردن نیازهای برق در استان آذربایجان شرقی و جبران کمبودها در این حوزه، ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط شرکت ملی مس احداث شود که شامل ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۵۰ مگاوات نیروگاه بادی است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح خط آبرسانی در این استان گفت: این خط به طول ۴۹ کیلومتر و یک تصفیه‌خانه در افق سال ۱۴۲۵ با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه بهره‌برداری خواهد شد.

به گفته وزیر نیرو، اکنون میزان مصرف این شهر کمتر است و برای مصرف امروز این تصفیه‌خانه تجهیز شده به طوری‌که از امروز این آب با کیفیت در شبکه شهر میانه‌ جاری خواهد بود؛ میزان املاح این آب کمتر از ۱۵۰ است به این معنا که جزو با کیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود.

محرابیان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های لازم پیش‌بینی شده مراحل تکمیل سد نیز با همین روند و سرعت ادامه یابد، تصریح کرد: امید است با این اقدامات بتوانیم به زودی سد را نیز برای استفاده بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی به بهره‌برداری کامل برسانیم.

وی همچنین در حضور رئیس‌جمهور به افتتاح مرکز دیسپاچینگ برق شمال‌غرب کشور اشاره کرد و بیان داشت: این دیسپاچینگ، مرکز کنترل برق برای کل منطقه شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود که با دیسپاچینگ ملی اتصال دارد.

وزیر نیرو در همین رابطه ادامه داد: به واسطه افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز دیسپاچینگ، مبادله برق با کشورهای همجوار، حتی روسیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، ترکیه و کشورهای منطقه کنترل می‌شود.

به گفته وی، این مرکز دیسپاچینگ بسیار مجهز بوده و برای ساخت آن از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

محرابیان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار آن، تعداد قابل توجهی پروژه در حوزه آبرسانی و برق‌رسانی روستایی، تقویت و توسعه پست در این استان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.




نام:
ایمیل:
* نظر: