اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
اخیرا مادر یک وکیل سیرجانی که سال گذشته در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده بود، مدعی شده فرزند وی بدلیل «وصل سرم» در زندان فوت کرده است.
تکذیب یک ادعای دروغبه گزارش عصرپرس، اخیرا مادر یک وکیل سیرجانی که سال گذشته در پی اقدام به خودکشی جان خود را از دست داده بود، مدعی شده فرزند وی بدلیل «وصل سرم» در زندان فوت کرده است. البته شایعات پیرامون نحوه فوت مرحومه آروین پیشتر هم مورد تولید محتوای رسانه‌های معاند قرار گرفته بود.

سال گذشته ادعا‌هایی درخصوص اینکه این فرد بلافاصله پس از آزادی از زندان جان خود را از دست داده است مطرح شد که با توضیحات دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان یکبار دیگر دروغ عناصر معاند برملا شد.

مرحومه مریم آروین پنجم آذر ماه سال گذشته در پی حضور در اغتشاشات سیرجان بازداشت و پس از تحقیقات و جمع‌آوری مستندات، در ۲۲ آذرماه، آزاد شد. مرحومه آروین ۵۵ روز پس از آزادی از زندان برای دومین بار در طول حیات خود (بار اول ابتدای سال ۱۴۰۰) فرآورده‌های دارویی مصرف کرده و اینبار متاسفانه جان خود را از دست داد. 

به گفته دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، بررسی سوابق بستری و درمانی متوفی نشان می‌داد وی همانطور که پیشتر اعلام شد سابقه یک فقره خودکشی ناموفق داشته است.

اما اینبار و طی روز‌های اخیر مادر مرحومه آروین در یک ادعای دیگر عنوان کرده علت فوت دخترش وصل سرم در زندان بوده است. در همین رابطه روابط عمومی سازمان زندان‌ها ضمن رد ادعای مطرح شد اخیر از سوی بستگان مرحومه آروین تاکید کرد تمامی مداخلات درمانی در زندان تحت نظر و با دستور پزشک انجام می‌شود. 

براساس این اطلاعیه، مرحومه آروین ۵۵ روز پس از آزادی از زندان جان خود را از دست و مسئله فوت وی هیچ ارتباطی با دوران بازداشت ندارد. ضمن اینکه گزارش نهاد‌های تخصصی و اظهار نظر دادستان سیرجان با استناد به پرونده پزشکی قانونی متوفی حکایت از مصرف فرآورده‌های دارویی از سوی مرحومه داشته و در گزارش تخصصی ارسال شده از سوی پزشکی قانونی به مرجع قضایی موردی در ارتباط با مصرف داروی اشتباه در گذشته دور عنوان نشده بوده است.

سازمان زندان‌ها تاکید کرده است، با توجه به انتشار ادعا‌های بی اساس و واهی حق شکایت برای این سازمان محفوظ خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: