اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 14 June 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مخاطب رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب را تمام منظومه فرهنگی کشور دانست و از نهادهای فرهنگی خواست تا عملکرد خود را با گفتمان حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسنجند.

تمام منظومه فرهنگی کشور مخاطب رهنمودهای رهبری است

به گزارش عصرپرس از دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدرضا صالحی امیری در جلسه 683 شورای فرهنگ عمومی ضمن تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب و وضعیت موجود در دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی افزود: مخاطب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تمام منظومه فرهنگی کشور هستند.

وی گفت: کانون‌های این منظومه فرهنگی شامل نهادهای دینی مانند حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهادهای عمومی مانند شهرداری ها، نهادهای مردمی و نهادهای دولتی هستند که در راس این مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و گفتمان حاکم بر این منظومه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفتمان امام(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما و دیگر نهادهای فرهنگی نیازمند آن هستیم که دائما عملکرد خود را با این گفتمان بسنجیم. چون ممکن است گاهی دستگاه های فرهنگی از مسیر اصلی فاصله بگیرند و این تذکرهایی که داده می شود، فرصت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مسوولان با مبانی و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی آشنایی دارند و اجازه برداشت و تفسیر اشتباه از تعبیرات ایشان را نمی دهند و راه های رفع دغدغه های ایشان را در چارچوب های منطبق با معیارهای مورد تاکید خود ایشان از جمله معرفت، اخلاق مداری و قانون مداری جستجو می کنند.

وی همچنین افزود:‌ شخصیت های فرهنگی، مسوولان و نخبگان فرهنگی ضروری است که در تبیین فرمایش مقام معظم رهبری تلاش کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: