اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
رئیس سازمان غذا و دارو خبرداد:
رئیس سازمان غذا و دارو از امکان دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه «تیتک» خبر داد و گفت: علاوه بر تحقق شفافیت، معاونین غذا و دارو می‌توانند موجودی دارویی سایر استان‌ها را رصد و اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.
مدیریت کمبودهای دارویی با دسترسی به اطلاعات سامانه «تیتک»به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی افزود: مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، در حال بررسی بوده و همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌شود.

وی اظهارداشت: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دسترسی های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: