اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 07 May 2023
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماماها را از مؤثرترین کنشگران حمایت از خانواده و ‌جوانی جمعیت کشور خواند و گفت: بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ماماها، مسیر سرنوشت‌ساز افزایش نسل و جلوگیری از سالخوردگی کشورمان، پیموده نمی‌شود.
ماماها از موثرترین کنشگران حمایت از خانواده و ‌جوانی جمعیت کشور هستندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، در متن پیام بهرام عین‌اللهی به مناسبت روز جهانی ماما، آمده است: «جامعه متعهد و خدوم مامایی با تکیه بر اخلاص، ایثار، دانش و تجربه ارزنده خویش، نوید بخش طلوع جانفزای حیات انسان، سرزندگی خانواده ها و سلامت مادران و نوزادانند که با هر تولد، طراوت، امید و شادابی روز افزون جامعه را بشارت می دهند.

این پیام می افزاید: ماماها از مؤثرترین کنشگران حمایت از خانواده و ‌جوانی جمعیت کشورند که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر سرنوشت ساز افزایش نسل و جلوگیری از سالخوردگی میهن عزیز اسلامی مان، پیموده نمی شود. نقش و تأثیر این صنف سختکوش و فداکار در کاهش مرگ و میر مادران باردار، افزایش آمار زایمان طبیعی و تأمین سلامت مادران و نوزادان گواهی بر موفقیت چشمگیر آنان در ایفای تعهد حرفه ای و وجدانی است که به موجب این شغل خطیر به عهده دارند و از این بابت در نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

وی در این پیام اضافه کرده است: اینجانب روز جهانی ماما را به تمامی ماماهای گرانقدر کشور تبریک عرض نموده و امید دارم که با ارتقای روز افزون آموزش در این حوزه و تربیت نیروی مامایی دانشور و کارآمد، افزایش جذب و استخدام ماما، پوشش بیمه ای خدمات مامایی در بارداری و غیر بارداری و تعرفه‌گذاری خدمات مامایی در بلوک‌های زایمان، جایگاه حرفه‌ای ماما را در نظام سلامت اعتلا بخشیم و سلامت مادران و نوزادان کشور را به ویژه در مناطق محروم تضمین کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: