اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 28 April 2023
سخنگوی وزارت صمت خبرداد:
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با دریافت مجوزهای قانونی، واردات خودرو کارکرده در لایحه دولت تسهیل شده است.
تسهیل واردات خودرو کارکرده در لایحه دولتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، امید قالیباف افزود: در لایحه پیشنهادی وزارت صمت که با توجه به حذف مجوز واردات این خودروها در بودجه ۱۴۰۲ و با قید دو فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد، مواردی نظیر انتقال فناوری و داشتن نمایندگی رسمی برای خودرو کارکرده از قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب سال ۱۴۰۱ حذف شده است.

وی گفت: در لایحه دولت همچنین تاکید شده امکان استفاده از استانداردهای کشور مبداء برای خودروهای وارداتی (کارکرده) با تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست کشور قابل پذیرش باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به قید دو فوریت این لایحه، خاطرنشان‌کرد: در روند تصویب بودجه ۱۴۰۲ مشاهده شد نمایندگان مجلس نیز نگاه مثبتی نسبت به واردات خودروی کارکرده دارند و از این‌رو انتظار می رود با تصویب سریع لایحه و تدوین آیین نامه اجرایی آن در دولت تا یک ماه آینده شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

سخنگوی وزارت صمت بیان‌داشت: به‌طور حتم بازار خودرو با واردات خودروهای وارداتی شاهد شکسته شدن قیمت های کاذب کنونی خواهد بود و از هم اکنون نیز کاهش قیمت ها اتفاق افتاده است.

لازم به ذکر است: در لایحه دو فوریتی دولت با موضوع واردات خودرو کارکرده شرایط برای واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی تسهیل شده و محدودیت های قانونی برای واردات این خودروها به ویژه قیمت پایه آنها (که قبلا در قانون بر اساس قیمت های سال تولید مبنا قرار گرفته) حذف و یا اصلاح شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: