اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 10 June 2017
از ابتدای برداشت گندم تاکنون
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون بیش از ۴۵۷ هزارتن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد و تا الآن‌ گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کرده است.
گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کردبه گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری عصرپرس از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، مختار مهاجر با اعلام این خبر گفت:پیش بینی می شود از۳۶۷هزار هکتار از اراضی گندم استان یک میلیون و۳۰۰هزار تن گندم برداشت شود.
وی افزود: تمهیدات لازم از سوی دولت برای پرداخت وجه خرید گندم اندیشیده شده است.
وی تصریح کرد:با برنامه ریزی انجام شده از سوی وزرات جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان وجه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.
مهاجر از کشاورزان درخواست کرد با صبر و حوصله حتما محصول خود را به مراکز خرید مجاز که از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تعیین شده است تحویل دهند و از فروش محصول به سودجویان خودداری کنند تا وجه کامل مشخص شده و تضمینی را دربافت کند.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد:تمام مراحل خرید و تحوبل محصول توسط گروه های نظارتی که در مراکز خرید گندم‌ مستقر هستند تحت کنترل است.
مهاجر از کنترل کمباین ها و وسایل برداشت توسط کارشناسان فنی و مسوول خبر داد و گفت:در سال گذشته۱۰۰‌دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد و برنامه داریم امسال۲۵۰‌دستگاه دیگر کمباین برای استان خریداری و اضافه کنیم.
وی از کشاورزان استان درخواست کرد بقایای محصول برداشت شده را آتش نزنند.
وی همچنین از وجود۶۰۰‌نوع میکروارگانیسم در خاک که بسیار مفید هستند نام برد که آتش زدن باعث از بین‌ رفتن این موجودات زنده و مفید خواهد شد.
مهاجر از کشاورزان خواست بخاطر کمک به خاک کشاورزی و ارتقای محصول خود از آتش زدن بقایای محصول برداشت شده خودداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: