اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - 24 March 2023
عین‌اللهی در بازدید از مراکز درمانی شهر ری عنوان کرد:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر شعار سال، قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور را ایجاد کرده ایم و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند چنین قرارگاهی را در منطقه خود ایجاد کنند.
تشکیل قرارگاه «تولید سلامت محور» در راستای شعار سالبه گزارش عصرپرس، دکتر بهرام عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از چند مرکز درمانی  و داروخانه در شهر ری از جمله بازدید از بیمارستان فیروز آبادی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال نو اظهارکرد: حدود هشت ماه پیش فاز جدید بیمارستان فیروزآبادی شهر ری راه اندازی شد و باعث افتخار است که توانستیم یک بیمارستان بسیار پیشرفته و مجهز را در این منطقه و برای مردم شریف شهر ری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان فیروزآبادی دارای ۲۸۱ تخت فعال است و ۷۵ تخت آن نیز به زودی اضافه می‌شود، افزود: ۳۷۵ پرستار و کمک بهیار و نزدیک به ۱۰۰ پزشک که عمدتا پزشکان متخصص هستند، به خدمت رسانی به مردم شریف شهر ری مشغولند.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: بیمارستان فیروزآبادی شهر ری از لحاظ  درمان بیماری‌های داخلی و جراحی دارای امکانات بالقوه است و من در این بازدید کیفیت رسیدگی به بیماران را مورد بررسی قرار دادم که مطلوب بود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۰۶۶ بیمارستان ما در سراسر کشور در حالت آماده‌باش قرار دارند، تصریح کرد: ۱۴۴ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمت رسانی به مردم شریف ایران در  اقصی نقاط کشور هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال نو تاکنون ماموریت های اورژانس ۵۸ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۸ هزار ماموریت از آغاز سال نو صورت گرفته و ۱۸ درصد افزایش مصدومان در ترافیک و ۲۷ درصد هم  افزایش بیماران غیر ترافیکی را شاهد بودیم و میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی یک میلیون و  ۷۶۷ هزار  بوده است که افزایش حدود ۵۹ درصدی را  در مراجعه مردم به مراکز درمانی نشان می دهد.

عین اللهی افزود: در پایانه های مرزی کشور در ایام عید ۷۸ هزار مورد غربالگری صورت گرفته و  با توجه به شیوع کرونا و بیماری های واگیر همکاران ما در مرزها در حال کنترل هستند تا آنجا که ممکن است این بیماری ها وارد کشور نشود.

وی همچنین از پلمب ۱۴۱۰ مرکز اقامتی و تجاری به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد و گفت:  باید از مسمومیت‌ها و برخی آلودگی‌ها در ایام نوروز پیشگیری شود بنابراین ماموران ما در حال رصد هستند و از دارندگان مراکز تجاری و اقامتی خواهشمندیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت حداکثری سرلوحه کار خود قرار دهند.

وزیر بهداشت با اشاره به شعار سال مبنی "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: حدود ۹۹ درصد از داروها در حوزه سلامت در داخل تولید می شود اما مواد اولیه برخی داروها وارداتی است که تلاش داریم مواد اولیه دارو نیز در داخل کشور تهیه و تولید شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات دارای فناوری پیشرفته در داخل کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر شعار امسال قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور را راه اندازی کرده ایم و همه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند چنین قرارگاهی را در منطقه خود ایجاد کنند. 

عین اللهی توضیح داد: قرارگاه مرکزی تولید سلامت محور به صورت قطب بندی شده در ۱۲ قطب کشور راه اندازی خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم «پایتخت تولید سلامت محور » را انتخاب و معرفی کنیم که کدام دانشگاه و شهر در این زمینه برتری داشته است.

وی از واگذاری اختیار صدور مجوز تولید محصولات سلامت محور به مراکز دانشگاهی استان‌ها خبر داد و گفت به دنبال تفویض این اختیار به دانشگاه ها هستیم تا تولید ما تسهیل و تسریع  شود و چابک سازی صورت گیرد البته دانشگاه ها هم در ازای این تفویض اختیار باید آزمایشگاه های تخصصی خود را دائر و یا فعال‌تر کنند.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در سال جدید توجه ویژه تری به حوزه بهداشت از حیث جذب و استخدام نیروهای بهداشتی و به کارگیری آنها در مراکز بهداشتی خواهد شد، گفت: نظام ارجاع و پزشک خانواده را با اولویت مناطق محروم تکمیل‌ می‌کنیم و گسترش خواهیم داد که با این کار قطعا وقتی بیماری از طریق نظام ارجاع به سطوح  ۲ تا ۳ معرفی می‌شود، هزینه کمتری را پرداخت می کند و در جهت درمان کمک شایانی خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: