اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 18 March 2023
وزیر آموزش و پرورش در مورد بورسی شدن شرکت‌ها و هلدینگ‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اهتمام لازم در این زمینه انجام شود گفت: اقدام برای ورود به بورسِ حداقل یکی از شرکت‌های موسسه که در هفته معلم اعلام شده است، حتما عملیاتی شود.
استفاده از ظرفیت نخبگان در مساله شناسی هلدینگ‌ها  و شرکت‌های تابعهبه گزارش عصرپرس، یوسف نوری در مجمع سالیانه این موسسه منتهی به سال مالی ١۴٠١ با اشاره به اینکه زحمات بسیاری برای احیای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های تابعه کشیده است، اظهار کرد: این موسسه متعلق به فرهنگیان است و انتظار دارند به اندازه حساب ذخیره کارکنان این موسسه برایشان سودآوری داشته باشد که این انتظار زیادی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اعضای موسسه انتطار دارند تا گزارش شفافی از عملکرد مجموعه ارائه شود، ادامه داد: ماهیت کار ما در آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و تلاش بر این است که برای سهامداران تنش کمتری داشته باشیم؛ بر این اساس به دنبال پیگیری موضوعات حقوقی و مطالبات اعضا هستیم تا برای فرهنگیان خدمات‌رسانی داشته باشیم.

رئیس هیأت‌امنای موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره جذب نیرو در موسسه صندوق ذخیره از خانواده فرهنگیان گفت: این کار همچنان تداوم داشته باشد البته نیروها باید توانمند شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مورد موضوع بورسی شدن شرکت‌ها و هلدینگ‌های موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اهتمام لازم انجام شود و حتما اقدام ورود به بورس حداقل یکی از شرکت‌های موسسه در هفته معلم که اعلام شده است، عملیاتی شود.

وی بر به کارگیری ظرفیت نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید و اظهار کرد: از ظرفیت این افراد در شرکت‌های تابعه موسسه نه به عنوان یک کارمند بلکه به عنوان شخصی که مساله ‌شناس باشد، بهره گرفته شود.

نوری تعیین تکلیف موضوع اساسنامه را مهم تلقی کرد و گفت: برای حصول نتیجه این موضوع پیگیری‌های لازم تداوم داشته باشد.

وی همچنین درباره ورود به حوزه صنعت و معدن بیان کرد: ورود به این حوزه اقدام مثبتی است که نتیجه‌بخش خواهد بود.

رئیس هیأت‌امنای مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در مورد عملکرد صندوق مربوط به انتصابات هم همانطور که از استخدام‌های قومی و باندی پرهیز شده است، این رویه ادامه داشته باشد.

نوری با تاکید بر اینکه اقدامات مثبتی در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است و افق‌های مثبتی از آن بر می‌آید، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در حوزه تامین مسکن فرهنگیان هم اقدام مناسب انجام شود.

وی اظهار کرد: همانطور که بدترین خاطره ما تعطیلی دانش‌آموزان است، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هم باید پویایی داشته باشد و شبانه‌روز برای خدمت به فرهنگیان فعال باشند.

در ادامه این جلسه نجف‌پور کردی، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگ جهادی و کار جهادی را اولویت فعالیت‌ها در موسسه قرار دادیم و تا لحظه آخر در این پایان سال جلسات کاری پیش‌بینی شده است همچنین از اول سال جدید هم تعطیلی نداریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با اشاره به نظام انتصابات حاکم بر موسسه گفت: در انتصابات نه قومی نه حزبی و نه باندی عمل شده است و ۹۸ درصد افرادی که منصوب شده‌اند را نمیشناختم.
نام:
ایمیل:
* نظر: