اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 18 March 2023
معاون صنایع عمومی وزارت صمت اعلام کرد:
معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی گفت: در حالی که صادرات غیرنفتی در پایان دولت قبل به ۳۷.۵ میلیارد دلار رسیده بود، اما سال گذشته این رقم به ۴۷.۵ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۵۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

افزایش ۵۲ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت در نشست خبری با اشاره به اینکه تولید داخلی افزایش یافته ، افزود: کاهش ۲۲ درصدی واردات لوازم خانگی نشان از  تولید بیشتر با ارز کمتر است. 

وی افزود: تلاش می کنیم مونتاژ صفر را قاچاق کالا ببینیم  مجموع تولید کنندگان داخلی در حجم تولید و صادرات و ارز تخصیصی افزایش خدمات پس از فروش خوش درخشیدند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به رشد ۱۱.۶ درصدی بخش صنعت در پاییز امسال، از پیش بینی صادرات ۵۲ میلیارد دلاری غیرنفتی تا پایان امسال خبر داد.

وی گفت: با وجود اینکه رشد تولید ناخالص ملی در سه ماهه سوم امسال ۵.۳ درصد بوده، اما سهم صنعت بیش از متوسط اقتصاد و به میزان هشت درصد به ثبت رسیده است.

برادران خاطرنشان کرد: این رشد همراه با رشد اشتغال بوده، به طوری که در تابستان ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کشور ۹.۶ درصد بوده که در پاییز امسال به ۸.۲ درصد کاهش یافته است.

وی همچنین تعداد شاغلان بخش صنعت در فصل پاییز امسال را هشت میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی گفت: در حالی که صادرات غیرنفتی در پایان دولت قبل به ۳۷.۵ میلیارد دلار رسیده بود، اما سال گذشته این رقم به ۴۷.۵ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۵۲ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی تاکید کرد: همه این شاخص ها نشان دهنده این است که در موضوع تولید توفیقات خوبی در سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به گزارش شامخ بهمن ماه که توسط اتاق بازرگانی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: بررسی وضعیت صنایع مختلف نشان می‌دهد بیشترین رشد مربوط به صنعت نساجی با شاخص ۶۵.۳ بود و پس از آن ماشین سازی و لوازم خانگی ۶۴.۹، چوب و کاغذ ۵۶.۷، صنایع فلزی ۵۶.۳، صنایع غذایی ۵۴  و چرم ۵۲.۷ رونق قابل توجهی در کسب و کار ها نشان می دهد.

برادران ادامه داد: در گذشته در ساختار وزارت صنعت به برخی صنایع کم توجهی و بی توجهی شده بود، زیرا فقط یک معاون صنایع در این وزارتخانه حضور داشت، اما امروز برای دفتر سلولزی و نوشت‌افزار، همچنین صنایع خلاق و فرش، صنعت سرگرمی و اسباب بازی، صنایع ورزشی، لوازم خانگی و غیره مرکز تخصصی وجود دارد.

معاون وزیر صمت گفت: در ساختار جدید وزارتخانه به جای توجه به مواد اولیه، به خود صنایع، همچنین موضوعات تجارت بین الملل، تسهیل واردات مواد اولیه، تسهیل صادرات و اصلاح نظام بازار، شفافیت و مبارزه با کالای قاچاق و کالای تقلبی توجه ویژه‌ای شده است که از جمله عوامل موفقیت رشد تولید در کشور است.

وی در ادامه تکانه‌ های ارزی، مشکلات بانکی، تورم، مشکلات تامین اجتماعی و همچنین ضعف در زیرساخت‌ها را عمده مسائل و مشکلات کارآفرینان اصحاب صنعت دانست و گفت:  این مشکلات منجر به موانعی در رشد تولید شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: بنابر  گزارشات سامانه جامع تجارت در صنایع مختلف رشد داشته ایم و همچنین رشد ۳۰۰ درصدی تولید الیاف اکریلیک، رشد ۳۰ درصدی تولید نخ اکریلیک، رشد ۱۴ درصدی در تولید موکت و پتو، ۶ درصدی مقوا، ۱۸۲ درصدی کاغذ تحریر، ۲۰ درصدی نوشت‌افزار، ۱۰ درصدی فرش دستباف، ۸۰ درصدی کولر گازی، ۴۰ درصدی ماشین ظرفشویی، ۵۹ درصدی تلویزیون، ۲۱ درصدی یخچال، ۲۰ درصدی پوشک بچه، ۶۱ درصدی توپ، چهار درصدی فرش ماشینی، ۳۵ درصدی مصنوعات و فلزات گرانبها و ۲۱ درصدی تولید اسباب بازی به ثبت رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: