اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - 15 March 2023
اوجی خبرداد:
وزیر نفت گفت: در چند روز آینده یک مجتمع پالایشگاهی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه‌ افتتاح می‌شود که با بهره برداری از آن میزان تولید بنزین در پالایشگاه آبادان روزانه به ۱۴ میلیون لیتر و تولید گازوئیل به ۱۸ میلیون لیتر افزایش می یابد.
افتتاح مجتمع پالایشگاهی با ظرفیت ۲۱۰هزار بشکه‌به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ارزش این پالایشگاه نفتی را ۱.۱ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: با بهره برداری از آن تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی با یادآوری اینکه ظرفیت این پترو پالایشگاه حدود ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و نفت خام سنگین است، گفت: این پتروپالایشگاه در فاز ۲ پالایشگاه آبادان قرار دارد که در آغاز دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشت و بقیه آن در دولت سیزدهم تکمیل شد.

اوجی خاطر نشان کرد: این پتروپالایشگاه علاوه بر تولید سوخت، گازوئیل و بنزین، محصولات خوراک پتروشیمی‌ها را هم تامین می‌کند و ۱۰۰ درصد دولتی است.

به گفته وزیر نفت، در این پروژه ۷ هزار نفر مشغول به کار بودند، ادامه داد: با افتتاح این پتروپالایشگان میزان تولید گازوئیل نیز از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون لیتر خواهد رسید ضمن آنکه تولید نفت کوره یا مازوت کاهش یافته و به ۳۸ درصد می‌رسد. 

اوجی با بیان اینکه دو هفته پیش افتتاح فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی که ظرفیت پالایش گاز کشور را ۵۰ میلیون متر افزایش داد، همچنین گفت: خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و سواحل مکران تا چند روز آیند به بهره برداری می‌رسد که طول این خط لوله ۲۷۰ کیلومتر است.

وزیر نفت این نکته را گفت که در دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ پروژه نیمه تمام به ارزش ۱۲ میلیارد دلار به اتمام رسیده و افتتاح شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: